Uyku Bozukluğuna İyi Gelen Besinler

Uykusuzluk yeni çağın en büyük hastalıklarından biri. Gün içinde çok yorgun olsa bile akşam uyuyamayanlar için, uyku bozukluğuna iyi gelen besinleri araştırdık.

04.05.2021-17:01 - (Son Güncelleme: 04.05.2021-17:09)Uyku Bozukluğuna İyi Gelen Besinler

Çağımızın hastalığı uykusuzluğun, sağlık sorunlarından beslenme alışkanlığına kadar birçok farklı nedeni olabilir. Peki doğal yollarla uyku bozukluğunu gidermenin yolları var mı? Sizin için uyku bozukluğuna iyi gelen besinler sıraladık.

 Özellikle akşam uyumadan önce yediğiniz birçok yiyecek farkında olmadan uykunuzu etkiliyor olabilir. Ancak yediklerinize dikkat ederek, uyku sorununuzu ortadan kaldırabilirisiniz.

UYKU BOZUKLUĞUNA İYİ GELEN BESİNLER

1. Somon

Yağlı balıklar arasında somon, omega 3 yağ asitleri ve D vitamini bakımından oldukça zengindir. Bu iki vitamin uykusuzluk tedavisinde oldukça yararlıdır. Çünkü daha fazla serotonin üretmeye yardımcı olurlar.

Daha spesifik olarak, D vitamini eksikliği olan kişilerin uyku problemi yaşamaya daha yatkın olduğu tespit edilmiştir. Bu yüzden özellikle yabani somon en zengin D vitamini kaynaklarından biridir. Çiftlik somonu ise yabani somona göre daha az faydalıdır. Eğer somon yiyecekseniz yabani somon tercih edebilirsiniz.

2. Badem ve Ceviz

Badem, melatonin bakımından oldukça zengin bir kuruyemiştir. Ayrıca kasları gevşetmeye yardımcı olan 2 mineral olan magnezyum ve kalsiyumu bünyesinde barındırı. Magnezyumun buradaki görevi çok fazla endişe ve ağrıya neden olabilecek iltihabı azaltmaktır

Ceviz de badem gibi benzer özellikler taşır ve ayrıca rahat bir uykuya neden olan triptofan içerir. Bu asidin uykusuzluk sorunu yaşayan kişilerde olumlu sonuçlara neden olur.

Ayrıca ceviz, serotonin seviyelerini yükselten yağ asitleri bakımından zengindir ve daha hızlı uykuya dalmanıza yardımcı olur.

3. Bitki Çayı

Bitki çayları arasında özellikle papatya çayı yüksek dozlarda flavon ve apigenin içerir. Bir yandan flavonlar iltihabı azaltır ve bu da stresten uzak daha rahat bir uykuya neden olur. Öte yandan apigenin, uykuyu artırma ve uykusuzluğun etkilerini azaltma yeteneğine sahip harika bir antioksidandır.

Papatya çayı dışında passiflora yani çarkıfelek, uykusuzluk, anksiyete ve ağrıyı azaltmada yardımcı olan bir bitkidir. Uyumadan önce bir fincan çarkıfelek çayı sizi rahatlatır ve kolay uykuya dalmanızı sağlar.

4. Kivi

2011’de yapılan bir çalışmada 24 katılımcı, 4 hafta boyunca uykudan bir saat önce 2 kivi tüketti. Bu sürenin sonunda, tüm katılımcılar uyku düzenlerinin ciddi derecede değiştiğini, daha iyi ve daha hızlı uyuduklarını, gece yarısı uyanmadıkları gözlemlendi.

Bunun asıl nedeni ise sadece bir kivinin içinde yüksek derecede serotonin bulunmasıdır. Bilindiği gibi serotonin daha iyi uyumanıza yardımcı olur. Eğer geceleri rahat uyuyamıyorsanız kivi yemelisiniz.

5. Pirinç

Pirincin yüksek glisemik oranı nedeniyle, daha kaliteli uykuyu desteklediği yapılan çalışmalarla belirlenmiştir. 1.848 kişinin katıldığı bir çalışmada, daha fazla pirinç yiyenlerin çok daha iyi uyku süresine sahip olduğu sonucuna varılmıştır.

Ayrıca geçmişte yapılan bir araştırma, 2 yaşın altındaki çocukların akşam yemeği için yüksek glisemik indeksli ürünler tükettikten sonra çok daha iyi uyudukları görülmüştür.

6. Vişne Suyu

Vişne lif, antioksidanlar, vitaminler ve mineraller açısından zengindir. Tüm bu özellikler sayesinde, bir çalışma vişnenin uykusuzluğa yardımcı olduğunu ortaya koydu. Bu nedenle vişne ve vişne suyu vücuttaki iltihabı azaltırken melatonin seviyesini artırdığı görülmüştür.

Melatonin vücudumuz tarafından doğal olarak üretilir ancak uykusuzluk çekenler için yeterli olmayabilir. Bu nedenle vişne veya vişne suyu tüketerek daha rahat uyuyabilirsiniz.

7. Fesleğen 

Genellikle makarna veya salata soslarına eklenen fesleğen, Asya'da ortaya çıkmış bir bitkidir. Bu bitkinin birçok kişide stres ve uykusuzluğu giderdiği görülmüştür.

Fesleğenin çalışma şekli vücudumuzdaki kortizolü azaltmasıdır. Çünkü fazla kortizol, stres seviyesini artırır ve uykusuzluk yaratır. Bu yüzden fesleğeni makarnanıza ekleyebilir veya daha yaygın olarak biraz sıcak suda demleyip çay gibi içebilirsiniz.

8. Yulaf Ezmesi 

Yukarıda bahsedilen yiyeceklerin çoğu gibi yulaf da triptofan içerir. Aynı zamanda serotonin üretimine yardımcı olan B3 vitamini bakımından da zengindir. Bu vitamin, kolesterole karşı harika bir kalkan ve aynı zamanda harika bir antioksidandır.

B3 vitamini eksikliğinin kaygı, yorgunluk ve hafıza kaybına neden olabileceği bulunmuştur. Birçok durumda, insanlar bu eksiklik nedeniyle depresyon yaşar.

Not: Siyah çay veya kafein içeren herhangi bir şey içmekten kaçının 

Kahve, siyah çay ve kakao gibi birçok içeceğin içinde kafein yer alır. Kafein, psikoaktif bir madde olarak beyin aktivitesini uyarır ve bu yüzden sabah uyandıktan sonra içilmesi önerilir.

Ayrıca kafein, kanımızdaki melatonin seviyelerini karıştırır, bu da yatma vaktine yakın tüketilirse bizi daha uzun süre uyanık tutmaya neden olur. Böylece sizi daha uzun süre uyanık tutmakla kalmaz, aynı zamanda derin uykuya dalmanızı da engeller.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR