Türkiye, Yüzde 68 İle Instagram Kullanımında Birinci Sırada

Türkiye, instagram kullanımında birinci sırada yer aldı. Açıklanan We Are Social 2021 verilerine göre, yüzde 68'lik kullanım oranıyla Instagram'ı en çok kullanan ülke Türkiye oldu.

30.03.2021-16:01 - (Son Güncelleme: 30.03.2021-16:01) Türkiye, Yüzde 68 İle Instagram Kullanımında Birinci Sırada

Bir senedir tüm dünyayı etkileyen koronavirüs salgını ile birlikte insanlar genel hayatını evde geçirmeye başladı. Uzaktan iş ortamı, uzaktan eğitim gibi birçok kavram artık uzaktan olarak gerçekleştirildi. Buna bağlı olarak evlere kapanan insanlar internet ve sosyal medya kullanımlarına zirveye çıktı. Açıklanan We Are Social 2021 raporu yayınlanmasının ardından Türkiye, instagram kullanımında birinci sırada yer aldı.

Sosyal Medya araştırmacısı Ümit Sanlav, We Are Social 2021 verilerini değerlendirdi. Sosyal medyanın 3 ayrı dönemi olduğunu belirten Ümit Sanlav, ‘Sosyal medyayı pandemi öncesi sosyal medya, pandemi sürecinde sosyal medya ve pandemi sonrası sosyal medya olarak ayrı ayrı ela almak gerekir.’ dedi. 

‘PANDEMİ İLE SOSYAL MEDYA DOĞRU YERİNİ BULDU’ 

Pandemi öncesinde sosyal medyanın çok da doğru kullanılmayıp, genelde eğlence için kullanılan ve zaman tüketilen mecralar olduğunu ifade eden Sanlav; pandemi sürecinde sosyal medya ve internetin doğru yerini bulduğunu söyledi. 

INSTAGRAM KULLANIMINDA LİDERİZ 

Açıklanan We Are Social 2021 verilerine göre, 2018 yılında yüzde 41 Instagram kullanım oranına sahip olan Türkiye dünya ikincisiyken; 2019’da İnstagram kullanımı yüzde 58’e çıkarak averajla birinci sıraya yerleşmişti. 2021 verilende Türkiye arayı açarak yüzde 68’e yüzde 66’lık farkla liderliğini korudu. Japonya, Almanya, Hollanda, Güney Kore, İsviçre gibi ülkelerin sosyal medyayı en az kullanan ülkeler olduğu söylenirken, dünya ortalamasının ise yüzde 20 olduğu bildirildi. 

SOSYAL MEDYA KULLANIMINDA ORTALAMANIN ÜSTÜNDEYİZ 

Pandemi dönemi öncesinde 2019’da sosyal medya kullanım oranı yüzde 63 olan Türkiye’nin, 2021 verilerine göre yüzde 71’i sosyal medya mecralarında bulunuyor. Yine olduğu gibi 2019’da sosyal medyada günde 2 saat 46 dakika ortalaması olan Türkiye, 2021’de 3 saate yakın ortalama ile dünya ortalamasının üzerinde. (Dünya ortalaması 2 saat 25 dk.) Japonya, Almanya, Hollanda, Güney Kore, İsviçre gibi ülkelerin, 2019’da olduğu gibi bu yıl da günlük 1 saat gibi ortalamalarla sosyal medya kullanımında dünya ortalamasının altında bulunmaları dikkat çekti.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal