Türkiye Demir Ağlarla Örülüyor! Milli Elektrikli Vagon Yolda

Demiryollarıyla lojistik üs haline gelen ve yeni çalışmaları hızla sürdüren Türkiye, hava alanlarından sonra yüksek hızlı tren hatlarıyla birbirine bağlanacak.

12.06.2021-10:21 - (Son Güncelleme: 12.06.2021-12:31)

Türkiye, geçtiğimiz günlerde Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun lojistik üssü hedefine adım adım ilerliyor. Karayolu ile taşınabilen mevcut yüklerin birçoğu demiryolu ile taşınır hale gelecek. Aynı zamanda, 14 saat boyunca süren ve bazen sıkıcı hale gelebilen süren yolculuklar 4-5 saate inecek.

Ulaştırma sektörüne yapılan yatırımlar artmaya devam ederken, TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun; ‘Türkiye’yi demir ağlarla örme’ projelerinin detaylarını milletvekilleriyle paylaştı.

Ali İhsan Uygun’un TBMM'de yaptığı proje detaylarında ise şu başlıklar yer aldı;

ANKARA-İSTANBUL 35 DAKİKA KISALACAK: Ankara ve İstanbul arasındaki yüksek hızlı demir yolu hattında sürdürülen çalışmalar tam gaz devam ediyor. Yapılan çalışmaların tamamlanmasıyla Ankara ve İstanbul arası seyahat süresinde yaklaşık 35 dakika kısalma meydana gelecek.

ANKARA-SİVAS HATTI: Ankara ve Sivas arasında kurulacak yüksek hızlı tren hattı güncelliği sürdürüyor. Yeni hızlı tren hattının test sürüşleri ve sertifikasyon çalışmaları sürüyor.

Ankara-Sivas hızlı tren hattı tamamlandığında ortalama 12 saat olan seyahat süresi 2 saate kadar düşecek.

DEMİRYOLU YENİLİKLERİ: Toplam 2 bin 661 kilometrelik hızlı tren hattı ve 357 kilometrelik konvansiyonel demir yolu hattında yapım çalışmaları devam ediyor.

YENİ HIZLI TREN HATLARI: Birçok şehri birbirine bağlayacak yeni hızlı tren projeleri planlandı. Böylece toplam 14 bin 273 kilometrelik demir yolu hattında yapım, ihale ve etüt-projeleri tamamlanıyor.

SİNYAL SİSTEMİ: Millî Sinyal Sistemi'nin SIL4 seviyesinde sertifikalandırılması bir Türk markası olmasının ve yurtdışına ihracatının da önü açılacak.

Sistemin kurulum çalışmaları 750 kilometrelik güzergâhta devam ediyor.

GÜNEŞ ENERJİSİ: Türkiye, 2023'te ihtiyaç duyulacak elektrik enerjisinin yüzde 35'ini yenilenebilir enerji kaynaklarından üretmeyi hedefliyor. İlk aşamada uygun konumlarda güneş enerjisi üretim tesislerinin yaygınlaştırılması planlanıyor.

BÜTÜN ÜLKEYİ SARIYOR

Kuzey-Güney ve Doğu-Batı yeni demir yolu koridorunu oluşturacak olan; 

Samsun-Çorum-Kırıkkale, 
Antalya-Burdur,
Isparta-Afyonkarahisar-Kütahya-Eskişehir,
Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir- Kayseri,
Erzincan-Erzurum- Kars,
Gaziantep-Şanlıurfa-Mardin,
Sivas Çetinkaya-Malatya,
Malatya-Elazığ-Diyarbakır ve Erzincan-Trabzon gibi yeni hızlı tren projeleri planlandı. 

1.891 kilometrelik tren güzergâhında 3.719 kilometrelik hattın etüt proje çalışmaları tamamlandı. Toplam 14 bin 273 kilometrelik demir yolu hattında yapım, ihale ve etüt-proje çalışmaları sürdürülüyor.

MİLLİ ELEKTRİKLİ VAGON

TÜRASAŞ Genel Müdürü Mustafa Metin Yazar, uluslararası standartlarda tasarlanan ve üretilen ilk 160 kilometre maksimum hıza sahip millî elektrikli tren setinin fabrika testlerinin tamamlandığını belirtti. 

Basına açıklama yapan Yazar; 'Protokol kapsamında 2022'de 15 adet, 2023'te 4 set, 2025'te ise 56 set teslim edilecek. Gaziantep Belediyesi'nin açtığı uluslararası ihaleyi kazanarak bir ilke imza attık' dedi.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR