Trans Yağlar Obeziteye Yol Açıyor!

Prof. Dr. Sedat Üstündağ, trans yağ içeren işlenmiş gıdaların obezite başta olmak üzere pek çok hastalık için risk faktörü oluşturduğunu ifade etti. Detaylar haberimizde...

02.11.2021-16:27 - (Son Güncelleme: 02.11.2021-16:27)

Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sedat Üstündağ, trans yağ içeren işlenmiş gıdaların obezite başta olmak üzere pek çok hastalık için risk faktörü oluşturduğunu ifade etti.

Trans yağların insan vücuduna pek çok zararı olduğunu dile getiren Üstündağ, bunların sağlıksız olduğunu vurgulayarak "Trans yağlar genellikle gıdaların işlenme sürecinde ortaya çıkan yağlar ve bunlar maalesef obezitenin ve şeker hastalığının gelişmesine katkı veren ajanlar durumunda. Dolayısıyla esasen çözüm; işlenmiş gıdalardan uzak durarak mümkün olduğu kadar doğal gıdalarla beslenmek" dedi.

KATKI MADDELERİ İNSAN SAĞLIĞI ÇOK FAZLA ETKİLİYOR!

Trans yağların işlenmiş gıdalarda mevcut olduğuna dikkat çeken ve bu gıdaların dikkatli tüketilmesi gerektiğini söyleyen Üstündağ, "Elbette zaman zaman insanın paketli gıdalar tükettiği anlar da olacaktır, o zaman da bilinçli tüketim çok önemli. Mutlaka o gıdaların etiketlerini okumalı ve orada yazanların anlamını bilerek tüketici olmak lazım. Tuzun aşırı tüketimi, alkol ve sigaranın yanında işlenmiş gıdaların içindeki katkı maddeleri gerçekten insan sağlığını en çok etkileyen faktörler arasında" diye ifade etti.

GELENEKSEL BESLENME BİÇİMİ SÜRDÜRÜLMELİ!

Prof. Dr. Üstündağ, insanın gün boyunca sağlığını olumsuz etkileyen birçok faktör ile karşılaştığını buna karşın da doğal beslenme ve yaşam anlayışının benimsenmesi gerektiğini sözlerine ekleyerek geleneksel beslenme biçimlerinin tercih edilmesinin daha sağlıklı olduğunu söyledi.

Uzman isim gençleri uyararak şunları söyledi: "Sabah bir bardak süt, doğal üretilmiş peynir, domates ve yeşillikten oluşan kahvaltı yerine artık herkesin bildiği sağlık için olumsuz şartlar taşıyan gıdalar tüketildiğinde vücut olumsuz etkileniyor. Dolayısıyla bilhassa gençlere öneride bulunmak istiyorum; çünkü onların önünde uzun yıllar var. Bizim geleneksel beslenme biçimimizden vazgeçmemelerini önemle tavsiye ediyorum. Bir simit veya poğaça yerine bir kase çorba veya bir kase yoğurt ile yumurta tüketilebilir.''

YUMURTA SAĞLIK DEPOSU GÖREVİ GÖRÜYOR!

Kahvaltı öğünün de yumurtanın önemine değinen Üstündağ, ''Yumurtanın akında 7 tane esansiyel amino asit var. Sarısı içerisindeki bir amino asit bizim günlük ihtiyacımızın yarısını karşılayacak C vitamini ve demirden oluşuyor. Dolayısıyla işlenmemiş doğal gıdalarla anneanne ve babaanne gıdalarıyla beslenmek çok önemli. Tuzuna dikkat ederek bir kase tarhana çorbası tüketmek sağlık açısından çok faydalı olur" diyerek sözlerini sonlandırdı.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal