Trafikte kaybolan zaman! İstanbul'un cebinden ne kadar çıkıyor?

İstanbul, tarih, kültür ve coğrafi konumuyla sadece Türkiye'nin değil, dünyanın da en önemli kentlerinden biri olarak öne çıkıyor. Ancak, bu büyük metropolün kronik sorunlarından biri de trafik. Milyonlarca vatandaşın yaşadığı bu dev kentte, bir yerden bir yere ulaşmak saatler sürebiliyor. Trafik sıkışıklığına bağlı olarak yaşanan zaman kayıpları, ekonomik kayıplara da yol açıyor.

04.05.2024-12:47 - (Son Güncelleme: 04.05.2024-16:45) Trafikte kaybolan zaman! İstanbul'un cebinden ne kadar çıkıyor?

TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Adil Karaismailoğlu'nun katıldığı "4. Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri Zirvesi", bu önemli konuyu ele aldı. Karaismailoğlu, akıllı ulaşım sistemlerinin şehirlerde hayatı kolaylaştırdığını ve vatandaşlara büyük avantajlar sağladığını vurguladı. Özellikle, akıllı kavşak ve sinyalizasyon çalışmalarının trafik sorununa kalıcı çözümler sunduğunu belirtti. Ancak, İstanbul gibi mega kentlerde trafiği yönetmek her zaman kolay değil. Karaismailoğlu, araç sayısındaki hızlı artışın trafik sorununu daha da derinleştirdiğine dikkat çekti. Kentlerde raylı sistemlerin trafikteki payının artırılması gerektiğini vurgulayan Karaismailoğlu, bu sayede toplu taşıma ağlarının güçlendirilebileceğini ve trafik sıkışıklığının azaltılabileceğini ifade etti. İstanbul'da araç sayısının 5,45 milyona çıktığını belirten Karaismailoğlu, bu artış trendinin devam edeceğini ve bu duruma karşı iyi planlamalar yapılması gerektiğini söyledi. Toplu taşıma altyapısının güçlendirilmesi, raylı sistemlerin daha etkin kullanımı ve farklı trafik modellerinin uygulanması gerektiğini belirten Karaismailoğlu, aksi takdirde kentin yaşanabilirlik seviyesinin tehlikeye girebileceğini vurguladı.

İstanbul'un trafik sıkışıklığı sorunu, sadece zaman kaybı değil, aynı zamanda ekonomik kayıplara da neden oluyor. Trafikte geçen saatler, şehrin ekonomisine dolar olarak yansıyor ve bu durum yıllık olarak milyonlarca dolarlık bir kayba sebep oluyor. Bu nedenle, şehir planlamasında ve ulaşım politikalarında yapılan doğru hamleler, İstanbul'un geleceği açısından kritik öneme sahip.

İstanbul'da trafik yoğunluğunun ortalama yüzde 64 olduğuna, pik saatlerde ise yüzde 90'lara çıktığına dikkati çeken Karaismailoğlu, şunları kaydetti:

"İstanbul'da trafik yoğunluğu yıllık kişi başı 288 saat zaman kaybına neden olmaktadır. Trafik sıkışıklığı nedeniyle yıllık ekstra 760 milyon dolarlık yakıt harcanıyor. İstanbul'da toplu taşımayı geliştirmek zorundasınız. Yolda kalmayan otobüslerle şehre hizmet etmek gerekir. 8,5 milyon vatandaşın aktif yolculuk yaptığı İstanbul'da trafik sıkışıklığının yıllık ekonomik kaybı tam 10 milyar dolar. Yerel yönetimlerin en önemli görevi güvenli bir toplu taşıma sistemi kurmak ve yönetmektir. "

Kentlerde bireysel hareketi artırma çağrısı! Karaismailoğlu'dan bisiklet vurgusu

Trafik sorununu çözmek için atılan adımların yanı sıra, kentlerde bireysel ulaşımı teşvik etmek de önemli. TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı Adil Karaismailoğlu, bu konuda önemli açıklamalarda bulundu. Karaismailoğlu, kentlerde bireysel hareketi artırıcı sistemlerin geliştirilmesi gerektiğini belirterek, özellikle bisiklet gibi ulaşım araçlarının kullanımının artmasının sağlanması gerektiğini vurguladı. Bisiklet gibi çevre dostu ve sağlıklı ulaşım araçlarının yaygınlaştırılması, hem trafik yoğunluğunu azaltabilir hem de çevre kirliliğini önleyebilir. Geleceğin ulaşımını şekillendirecek küresel etkenlere de değinen Karaismailoğlu, bunların şehirleşme, sürdürülebilirlik, yeni nesil mobilite ve akıllı ulaşım sistemleri olduğunu belirtti. Bu kapsamda, sürdürülebilir ve çevreci ulaşım modellerine yönelik çalışmaların önemine dikkat çekti.

Karaismailoğlu, ayrıca Kuzey Marmara Otoyolu, Avrasya Tüneli ve Osmangazi Köprüsü gibi büyük projelerin ülkeye katkısına da değindi. Bu dev projelerin, ülkenin ulaşım altyapısını güçlendirdiğini ve ekonomik büyümeye katkı sağladığını belirtti.

Karaismailoğlu'nun bu açıklamaları, Türkiye'nin ulaşım politikalarının geleceğini şekillendirmede önemli bir yol haritası sunuyor. Kentlerde bireysel ulaşımı artırmak, hem trafik sorunlarına çözüm bulmak hem de çevreyi korumak için atılması gereken önemli adımlardan biri olarak öne çıkıyor.


Ceren Pekşen
cerenpeksen@haber365.com
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal