Bilim İnsanları İlk Gerçek Kara Delik Fotoğrafını Paylaştı

Tüm dünyanın merakla beklediği kara delik fotoğrafı yayımlandı. Çizim, tasarım ve modelleme olmayan ilk gerçek kara delik fotoğrafı bilim dünyası tarafından da büyük bir ilgi ile bekleniyordu.

10.04.2019-16:36 - (Son Güncelleme: 10.04.2019-16:30) Bilim İnsanları İlk Gerçek Kara Delik Fotoğrafını Paylaştı

ABD Ulusal Bilim Vakfı, 2012'de bir kara deliğin etrafını gözlemlemek için kurulan Event Horizon Teleskobu'ndan (EHT) alınan 'çığır açıcı sonucu' bugün yapılan bir basın toplantısıyla canlı yayında paylaştı. Bilim insanlarının çizim, tasarım ve modellleme olmayan ilk gerçek kara delik görüntüsünü yayınladı.

40 MİLYAR KİLOMETRE GENİŞLİĞİNDE

Bilim insanları tarafından 'canavar' olarak nitelenen kara delik 40 milyar kilometre genişliğinde ve dünyamızdan 3 milyon defa daha büyük.

Dünyamıza uzaklığı ise 500 trilyon kilometre.

DÖNÜM NOKTASI OLABİLİR

İlk defa bir kara delik görüntüsünün yayınlanacağı bildirilen ve astrofizik bakımından bir dönüm noktası olabileceği kaydedilen bu önemli toplantıda duyurulacak bulguların astrofizik bakımından bir dönüm noktası olabileceği bildiriliyor. Zira kara deliklerin çevresi evrendeki en vahşi yerlerden biri olarak ifade ediliyor ve kendisine yaklaşan yıldızları, gezegenleri, gazı, tozu ve her çeşit elektromanyetik radyasyonu geri döndürülemez biçimde yutuyor.

Son Dakika Teknoloji Haberleri için aşağı kaydırın.