Sokağa Çıkma Yasağı Bayramda Şekerli Mamul Tüketimini Azaltacak

Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği Başkanı Kopuz, coronavirüs tedbirleri kapsamında Ramazan Bayramı boyunca uygulanacak sokağa çıkma yasağının şekerli mamul tüketiminde ciddi bir azalmaya sebep olacağını dile getirdi.

23.05.2020-13:15 - (Son Güncelleme: 23.05.2020-12:59) Sokağa Çıkma Yasağı Bayramda Şekerli Mamul Tüketimini Azaltacak
Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği Başkanı Kopuz, coronavirüs tedbirleri kapsamında Ramazan Bayramı boyunca uygulanacak sokağa çıkma yasağının şekerli mamul tüketiminde ciddi bir azalmaya sebep olacağını dile getirdi.

Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği Başkanı Şemsi Kopuz, AA muhabirlerine açıklamasında, coronavirüs sonrasında dünyada gıda sektöründe büyük bir dönüşüm olacağı doğrultusunda söylemlerin olduğunu anımsattı.

Sektör olarak yeni stratejiler yapmak, yeni dönemde tüketici yönelimlerini, isteklerini, sektörün gereksinimlerini doğru şekilde belirlemek gerektiğini dile getiren Kopuz, sektörün hammadde ihtiyacının % 90'ından çoğunun Türkiye'de karşılandığını belirtti.

Şemsi Kopuz, "Salgına karşı alınan önlemler çerçevesinde Ramazan Bayramı'nı da kapsayan 4 gün boyunca sokağa çıkma kısıtlaması uygulanacak. Bu durum şekerli mamul tüketiminde geçmiş yıllara göre ciddi bir azalmaya neden olacak." şeklinde konuştu.

Gıda dış satımının % 10-12'lik bölümünün şekerli mamul sektörü tarafından yapıldığını söyleyen Kopuz, yaşamın durduğu bu yılın ilk 3 ayında dahi şekerli mamul sektörü tarafından 261,9 milyon dolarlık ihracat yapıldığını ve yalnızca bu dönemde sektörün 233,7 milyon dolar ihracat fazlası verdiğinin altını çizdi.

Tüm dünyada yaşanan coronavirüs pandemisinin şekerli mamul sektörü için başka bir sınav olduğunu belirten Kopuz, "Covid-19 sürecinde şekerli mamul sektörü olarak öncelikle gıda güvenilirliğine, çalışanların ve tüketicilerin sağlığına odaklandık. Fırsatçılar bu dönemi de es geçmediler." diye konuştu.

Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği Başkanı Şemsi Kopuz, işini doğru yapan şekerli mamul üreticilerinin üretimlerinde iniş, maliyetlerinde de yükseliş olduğunu, tüketici ile personel sağlığını hiçe sayan merdiven altı üreticilerin de her bayramda olduğu gibi yine ortaya çıktıklarını belirtti.

Öncü şekerli mamul üretici firmalarının hammaddeden markete zincirin bütün halkalarında coronavirüse ve başka bitin hijyen ve sağlık problemlerine karşı tedbir aldığını belirten Kopuz, vatandaşlara sağlıklarını düşünerek merdiven altı ürünlerden kaçınmaları hususunda uyardı.

Kopuz, kullanıcıların, sağlıklarını korumak için önlemleri alan üretim firmalarına destek olmaları gerektiğinin altını çizdi.
DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal