Savunmada Ürünler Millileştirildi, Kaynaklar Türkiye'de Kaldı

Türkiye'nin lider teknoloji ve savunma şirketi ASELSAN, yurt dışından sağladığı ürünler için yürüttüğü "millileştirme hamlesiyle" hem dışarıya bağımlılığı azaltıyor hem de ülke ekonomisine katkı sağlıyor.

01.05.2020-13:19 - (Son Güncelleme: 01.05.2020-13:05) Savunmada Ürünler Millileştirildi, Kaynaklar Türkiye'de Kaldı
Türkiye'nin lider teknoloji ve savunma şirketi ASELSAN, yurt dışından sağladığı ürünler için yürüttüğü "millileştirme hamlesiyle" hem dışarıya bağımlılığı azaltıyor hem de ülke ekonomisine katkı sağlıyor.

Türkiye'nin önder teknoloji ve savunma firması ASELSAN'ın ürün ağaçlarında olan malzemelerdeki dışarıya bağımlılığı azaltmak, tedarik döneminde zorluklar yaşanan ürünleri milli/yerli olarak üretmek, tedarik maliyetlerini ve sürelerini azaltmak, teknolojik yetkinlik kazanmak için 2018 senesi başında kurulan Milli ve Yerli Ürün Geliştirme Kurulu bünyesinde millileştirme faaliyetlerine başlandı.

Sektör başkanlıkları, Teknoloji ve Strateji Yönetimi Genel Müdür Yardımcılığı ve Sanayileşme ve Tedarik Direktörlüğü temsilcilerinden oluşan heyet, ithal edilen bütün ürünleri incelenerek, teknolojinin önemi, ihraç sınırları, maliyet etkisi ve temin süresi benzeri kıstasları göz önüne bulundurularak öncelikle milli ve yerli olarak sağlanması gereken ürünleri belirliyor.

Kurul bünyesinde bugüne dek neredeyse 20 bin ürün için ayrıntılı inceleme ve çalışma başlattı. İlk etapta 300 ürünün yerli imkanlarla geliştirilmesi ve üretimi kararlaştırılırken, daha sonra bu sayı 450'ye çıkartıldı.

Heyet nezdinde öncelikli olarak millileştirilmesi uygun görülen malzemeler için yapılan broşürler, pek çok kabiliyete aynı anda ulaşılmasını temin eden ve karışık savunma projelerine çözüm bulabilecek yetkin şirketlerin bir arada olduğu savunma sanayisi takımları, organize sanayi bölgeleriyle portföyünde başka yetkinliklerde pek çok şirket barındıran sanayi ile ticaret odalarının bilgisine sunuluyor.

Bu kapsamda 350-400 ürün karşılığı yayınlanan 100'ün üzerinde broşür için son 1-1,5 senede neredeyse 400 başvuru alındı. Şimdi 100'e yakın ürünle ilgili görüşmeler ve üretim süreci sürüyor. 10 ürün içerisinde doğrulama ve onay etabı devam ediyor.

Bugüne dek 17 şirketle 29 farklı ürün gamının millileştirilmesi kapsamında faaliyetler sonlandırılarak 24 ürün için yurt içi siparişler açıldı. Önümüzdeki 3 senelik alım tahminlerine bakıldığında millileştirilen 24 ürün özelinde yurt dışından yurt içine döndürülen tutar 25 milyon dolar düzeyine geldi.
DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal