Öncelikle zeytinin kalp sağlığına yararlı olduğunu biliyoruz. Kalbe bağlı olan damarların da sağlığına iyi gelen yeşil zeytin kalbin ritmini düzenlenmesinde etkilidir.D vitamini ve K vitamini içeriği ile çocukların gelişimine de son derece yardımcıdır. Peki yeşil zeytin mi, siyah zeytin mi? 

YEŞİL Mİ, SİYAH MI? 

ZEYTİNİN yeşili de siyahı da faydalı. İkisi de fenolik bileşenlerden son derece zengin. Bu nedenle ikisi de ‘kansersavar’ besinler. Ayrıca ikisi de tıka basa terpen grubu antioksidanlar, özellikle oleuropein içeriyor. Bu sonuncusu ek olarak güçlü bir ağrı kesici ve kemik güçlendirici. Peki aralarındaki fark ne? Ciddi bir fark yok. Nüanslar konuşuyor! Onlar da şunlar: Siyah zeytin, zeytin meyvesinin olgun şekli, bu nedenle de yeşile oranla suyu daha az, yağı daha fazla, neticede de kalorisi bir tık daha yüksek. Siyah zeytinin sadece kalorisi değil, posası, sodyum ve fosforu da yeşilden fazla. Özeti şu: “Siyah mı yeşil mi” sorusunu bir kenara bırakın, her gün 10-15 adet zeytini afiyetle yiyin.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.