21 Nisan 2019
  • Istanbul 15°
  • Ankara 10°
  • Izmir 16.11°
İmsak 04:36
Güneş 06:10
Öğle 13:08
İkindi 16:54
Akşam 19:56
Yatsı 21:24
BIST96.861
Dolar5,8131
Euro6,5651
Altın238,49

Sürekli Gegirme

Geğirmek, sindirim sistemi problemlerine işaret edebilir. Basit olan ev tedavileri, geğirme durumunun getirdiği hastalıkların azaltılmasına yardımcı olabilir. Yine de bu durumun kaynağı olan sindirim sorununu tespit edip uygun tedavi yöntemlerine başvurmanız gerekebilir.İşte detaylar haberimizde...

Sürekli Gegirme

Geğirmek, sindirim sistemi problemlerine işaret edebilir. Basit olan ev tedavileri, geğirme durumunun getirdiği hastalıkların azaltılmasına yardımcı olabilir. Yine de bu durumun kaynağı olan sindirim sorununu tespit edip  uygun tedavi yöntemlerine başvurmanız gerekebilir.İşte detaylar haberimizde...

SÜREKLİ GEGİRME NEDENLERİ

Geğirmenin en baş nedeni hava yutmadır. Yemek yerken konuşmak, hızlı yemek yeme, gazlı içecekler, pipetle içme hava yutmaya neden olur. Hava yutulunca mutlaka geğirme ile dışarıya atılır.

Kötü beslenme

Beslenme alışkanlıklarında yapılan hatalar, sürekli geğirmelere neden olur. Çok yağlı ve işlenmiş gıdaları tüketmek, çikolata ve asidik yiyecekleri yemek, gaz yapan fasulye, lahana ve soğan yemek gaz oluşumunu sağlar.

Sindirim bozuklukları

Reflü, gastrit, hassas bağırsak sendromu, mide fıtığı ve mide ülseri sindirim bozukluğuna neden olur. Bu durumda aşırı gaz oluşarak sürekli geğirme oluşabilir.

Hassas bağırsak sendromu; kabızlık, ishal, şişkinlik, sürekli geğirme ve ağrı başlıca belirtilerdir.

Mide boşalma güçlüğü; mide kaslarının zayıf olması besinlerin sindirilmesinde sıkıntı yaratır. Bu durum, aşırı gaz üretimi, sürekli geğirme ve mide bulantılarına neden olur.

Hamilelik

Aşırı geğirme, hamilelikte normal kabul edilir. Progesteron hormonunda olan artış, sindirim yavaşlar. Bu nedenle sürekli geğirme, aşırı gaz gibi olaylar oluşur.

Sürekli geğirme tedavisi

Yürüyüş ve basit hareketler midede olan gazın hafiflemesine neden olur. Sürekli geğirme, sorununda düzenli egzersiz çok faydalıdır.

Yemek yeme alışkanlıklarınızı düzenleyin. Yavaş yemek yiyin ve yemek yerken konuşmayın. Stresliyken yemek yemeyin, sakin yerlerde yemek yiyin. Bel bölgesi sıkı olan kıyafetler giyin.

Ağızdan hava almayacak şekilde kendinizi alıştırın, ağzınızı kapatmadan yemek yemeyin, gazlı içecek tüketmeyin, stresli ortamlarda yemek yemeyin, sigara içmeyin ve sakız çiğnemeyin, alkol ve kahveyi azaltın, gaz yapan gıdaları az tüketin.

Papatya, rezene, nane, zencefil gibi bitkiler gaz açıcıdır. Bu bitkilerden çay içmek sürekli geğirmeye iyi gelir.

Yoğurt ve kefir kabızlığın önüne geçer, sindirim sistemini düzenler, marketlerde satılan probiyotik yoğurtlar tüketilerek kabızlık engellenebilir. Kabızlık nedeni ile şişkinlik, geğirme ve gaz sorunları artar.

Reflüye karşı anti asit ilaçlar kullanılarak, reflünün yarattığı sıkıntılar mutlaka giderilmelidir.

Tüm bunlara rağmen sürekli geğirme artarsa ve geçmezse bir doktora gözükmekte fayda vardır.


Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın


Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.