18 Mart 2019
  • Istanbul 18°
  • Ankara 11.67°
  • Izmir 15°
İmsak 05:40
Güneş 07:05
Öğle 13:17
İkindi 16:39
Akşam 19:20
Yatsı 20:39
BIST104.595
Dolar5,4631
Euro6,1893
Altın228,995

Sindirim Sistemini Hızlandırmak için Besin Tüyoları

Sindirim oranı çoğunlukla vücudunuzun doğal mekanizmalarına bağlı olsa da, sindiriminizin hızını ve kalitesini arttırabileceğiniz bazı şeyler vardır.

Sindirim Sistemini Hızlandırmak için Besin Tüyoları

Sindirim, yiyecekleri daha küçük parçalara ayırır ve vücudunuzun içerdiği enerji ve besinlerden tam olarak yararlanmasını sağlar. Besinler birbirlerinden farklı hızlarda öğütülür. Sindirim oranı çoğunlukla vücudunuzun doğal mekanizmalarına bağlı olsa da, sindiriminizin hızını ve kalitesini arttırabileceğiniz bazı şeyler vardır.

Düzenli egzersiz yapın: Artan fiziksel aktivite, sindirim sistemi boyunca yiyeceklerin hareket etmesine yardımcı olur. Bu, yiyeceklerin sindirildiği hızı artırabilir ve genel sindirim sürecine yardımcı olabilir.

 

Yeterli uyku: Uyku, sindirim organlarına dinlenme ve onarım için gereken süreyi verir, bu da yiyecekleri hızlı ve verimli bir şekilde sindirme yeteneklerini arttırır. Uykunuzda bazı değişiklikler yapmak, geniş kapsamlı sindirim faydalarına sahip olacaktır. Yedikten hemen sonra uyumayın, vücudunuzun sindirimi için yeterli zamana sahip olduğundan emin olmak için iki ila üç saat bekleyin.

Sıvı tüketin: İçme sıvıları, özellikle su veya çay, yemek sırasında veya sonrasında sindirime yardımcı olur. Sıvılar vücudunuzun yiyecekleri parçalamasına yardımcı olur ve su vücudunuzu nemli tutar.

Yüksek lifli yiyecekler tüketin: Elyaf açısından zengin besinler, çeşitli şekillerde sindirime yardımcı olur. Bu yiyecekler kabızlığı azaltarak ve bağırsak sağlığını koruyarak sindirimi hızlandırır.

Yoğurt tüketin: Yoğurt, doğal bir probiyotik kaynağıdır. Elinizden geldikçe tüketmeye çalışın.

 

Zencefil tüketin: Zencefil, binlerce yıldır sindirim yardımcısı olarak kullanılmaktadır ve popülaritesi günümüze kadar devam etmiştir. Zencefilin sindirim sisteminde enzimin salgılanmasını ve sindirimin kolaylığını artıran bir etkisi olduğu düşünülmektedir

Kırmızı eti sınırlayın: Kırmızı et, sizi kabız yapabilir ve hızlı sindirim için gerekli olan normal bağırsak hareketlerini önleyebilir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.