Bilinenin aksine kolesterol vücudumuzda kesinlikle bulunması gereken bir madde. Ama her madde gibi kolesterolün de fazlası ve eksikliği sağlık sorunlarına neden olabiliyor. Yüksek düzeyde "kötü" LDL kolesterole sahip olmak, kan damarında kolesterol tıkanmasına neden olabilir böylece kalp hastalığı riskini yükseltebilir. Yaşam tarzı ve diyet düzeni LDL düzeyini düşürebilir ve iyi kolesterol düzeyini de arttırmaya yardımcı olabilir.

 

1. Lif tüketimini yükseltin: Araştırmalar daha fazla lif tüketmenin LDL kolesterol düzeyini azaltmakta etkili bir faktör olduğunu göstermektedir. Meyveler, baklagiller ve yulaf gibi besinler lif içeren besinlerdir.

 

2. Egzerisizi arttırın: Fiziksel olarak daha aktif olmak kolesterol düzeyini azaltmanın en verimli yoludur. Üstelik egzersiz iyi kolesterolü de yükseltmeye yardımcı olur.

 

3. İdeal kilonuzu korumaya çalışın: Eğer çok kiloluysanız, kilo vermek kolesterol düzeyinizin dengelemesine yardımcı olur. Kilo kaybı LDL kolesterolü düşürürken HDL yani iyi kolesterolü de yükseltir.

 

4. Omega-3 tüketimini artırın: Omega-3 bakımından zengin besinleri yemek kan yağlarının dengelenmesinde etkilidir ve kalp sağlığı bakımından da koruyucudur. Haftada en az 2 kez balık yemek veya balık yağı gibi omega-3 takviyeleri almak LDL'yi azaltmaya ve HDL’yi yükseltmeye yardımcıdır.

 

5. Sebze ve meyve tüketimini arttırın: Araştırmalar daha fazla meyve ve sebze tüketen insanların kötü kolesterol düzeylerinin azaldığını ve daha az yiyenlere kıyasla kalp hastalığına yakalanma ihtimalinin daha düşük olduğu yönünde. Her gün en az 5 porsiyon taze sebze ve meyve tüketmeye çalışın.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.