Kahve İçmek Sağlıklı mı?

Kahve içmeyi millet olarak çok seviyoruz. Hatta kokusunu uzaktan aldığımızda bile içimize çekiyoruz. Ancak kahve içmek sağlık mı değil mi tartışması uzun zamandır devam ediyor. Bilimsel çalışmalar kahvenin sağlığımıza faydalarını ortaya koyuyor. Peki nedir bu faydaları?

Kahve İçmek Sağlıklı mı?

Kahve içmeyi millet olarak çok seviyoruz. Hatta kokusunu uzaktan aldığımızda bile içimize çekiyoruz. Ancak kahve içmek sağlık mı değil mi tartışması uzun zamandır devam ediyor. Bilimsel çalışmalar kahvenin sağlığımıza faydalarını ortaya koyuyor. Peki nedir bu faydaları? İşte detaylar...

Antioksidan Etkisi

Yapılan bir araştırmaya göre; diğer hiçbir ürün kahve kadar çok antioksidan içermiyor. Elbette meyve ve sebzelerde de çok miktarda antioksidan bulunuyor; ama insan vücudu en çok antioksidanı kahveden alıyor.

Parkinson Hastalığının Riskini Düşürüyor

Bir akademik çalışmaya göre; kahve içmek Parkinson hastalarının hareketlerini kontrol etmelerine yardımcı oluyor. Ayrıca kahve içenlerin Parkinson hastalığına yakalanma oranlarının daha düşük olduğu biliniyor.

Siroz Riskini Azaltıyor

Bir bilim insanının yapmış olduğu açıklamaya göre, günde en az bir bardak kahve içenlerin karaciğer sirozuna yakalanma ihtimalleri yüzde 20 daha düşük. Arthur L. Klatsky, The Guardian gazetesine verdiği demeçte, kahve tüketiminin özellikle alkol kullananların yakalandığı siroza karşı koruyucu yararları olduğunu belirtti.

Depresyon

National Health Institute tarafından yapılan bir araştırmaya göre, günde dört bardak ya da daha fazla kahve içenler, hiç içmeyenlere oranla yüzde 10 oranında daha az depresyona giriyor. Bunun sadece kahvenin içerisinde bulunan kafeinle ilişkili olmadığını da belirtiliyor. Araştırmayı yürütenlerden Dr. Honglei Chen, kahvenin mutluluk vermesinin nedenini, içindeki güvenilir antioksidanlara bağlıyor.

Spor Performansını Artırır

Bilim insanları ve atletler, atletik performansa başlamadan önce içilen bir bardak kahvenin özellikle uzak koşu ve bisiklet gibi sporlarda performansı olumlu yönde etkilediğini yıllardır biliyorlar. "Kafein kan akışındaki yağ asitlerinin miktarını artırır, Bu da atletlerin kaslarının yağları vücut için yakıt olarak kullanmasına yardımcı olur. Bu vücudun egzersiz süresince kullanılmak üzere ufak miktarlarda karbonhidrat depolamasını sağlar.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri