İftarın Ardından Gelen Ağırlık Nasıl Engellenir?

Beslenme düzenimiz Ramazan'da değiştiği için iftardan sonra ağırlık hissi oluşabilir. Uzun süreli açlık hissinin ardından birden gelen tokluk ağırlık ve uyku yapabilir. Peki iftarı yaptıktan sonra vücudumuzun ağırlaşmaması için neler yapmalıyız birlikte bakalım.

İftarın Ardından Gelen Ağırlık Nasıl Engellenir?

Ramazan'ın gelmesiyle birlikte değişen yeme alışkanlıklarımız bazen bizi zorlayabiliyor. Özellikle iftardan sonra gelen ağırlık hissini ortadan kaldırmak için ne yapmamız gerekiyor gelin haberimizde birlikte bakalım.

SAHURDA NELER  TÜKETİLMELİDİR? 

İftar ve sahurda mideyi aşırı yiyeceklerle doldurmak doğru değildir. Hafif yiyecekler tercihimiz olmalıdır. Sahur yemeğinde, gün boyu ihtiyaç duyulacak sıvı ve prtotein ön planda tutulmalı yani süt, yoğurt, ayran, yumurta, peynir çeşitlerinden zengin bir sofra olarak planlama yapılmalı, yağlı ve tuzlu yiyeceklerden, kızartmalardan uzak durmak gereklidir. Ekmek, en önemli karbonhidrat kaynağıdır ve kişinin gün içinde sağlanacak enerjisinin büyük kısmını karşılamaktadır. 

İFTARDA NELER TÜKETİLMELİDİR? 

Uzun süreli açlığın sonrasına hızlı başlangıçlar yapmak iyi gelmeyecektir kan şekeri dengesizliğine neden olacağı için dikkatli olunmalıdır. İftarın ilk kısmında iftariyeliklerden hurmayı tercih ederek kan şekerinizi dengeleyebilirsiniz. Çorba ile iftara devam edilerek daha sonra en az 10 dakika ara verilmeli ve mide rahatsızlıklarının önü alınmalıdır. Ana yemekte yağlı ve kızartılmış yemeklerden uzak durulmalıdır. Etin pişirme yöntemlerine dikkat edilerek proteini denatüre etmeden vücut için yeterli miktarda alınmalı, salata çeşitlerine önem verilmelidir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri



-->