24 Nisan 2019
  • Istanbul 17.22°
  • Ankara 13.89°
  • Izmir 21.11°
İmsak 04:30
Güneş 06:06
Öğle 13:07
İkindi 16:55
Akşam 19:59
Yatsı 21:28
BIST96.142
Dolar5,8763
Euro6,5572
Altın241,09

Bahar Yorgunluğuyla Spor Yaparak Baş Edin!

Bahar mevsimi beraberinde depresyonu da getiren bir mevsim. Kış ayının yorgunluğunu ve hüznünü üzerimizden atmak isterken kendimizi adaptasyon sürecinde depresyona girmiş halde bulabiliriz. Tüm ataleti atmak ve yaza kendimizi hazırlamak için baz tavsiyelere kulak vermek gerekiyor.

Bahar Yorgunluğuyla Spor Yaparak Baş Edin!

Bahar Depresyonundan Kurtaracak Öneriler!

Bahar yorgunluğu, bahar mevsimine geçişin ilk zamanlarında etkisini gösterir. Eğer uzun süren bu depresif durum devam ederse, alanında uzman hekimlerden yardım alınması gerekir.

SPOR YAPMAK BAHARA GİRİŞTE KİŞİYİ RAHATLATIYOR

Mevsim geçişleri insanların hormonlarını etkiler. Kişi eğer stresli bir yaşama sahipse, zorlu bir işte çalışıyorsa ve özel hayatında mutsuz ise bahar döneminde ruhsal değişikler görme ihtimali, artar. Bu durumun kır yaşamında yani büyük metropoller dışında görülme oranı daha düşüktür. Beslenme düzeni ve tükettiğimiz besinlerde bu durumda olumsuz etkiler gösterir. Bu süre zarfında kişinin yüksek motivasyonu veya yeni uğraşları örneğin spor veya katılacağı aktiviteler bahar dönemine girişte kişiyi rahatlatacaktır. Hayatını düzene sokacaktır.

BAHAR YORGUNLUĞUYLA NASIL BAŞ EDEBİLİRİZ?

Bahar dönemine hazırlığın bahar geldiğinde değil bahar gelmeden önce yapılması gerekir. Vücudumuzu her anlamda geleceğe hazırlamak önemlidir. Özellikle beslenme şeklimiz dengemizi korumada yardımcı olacaktır. Dengeli beslenmek yani protein, vitamin ve mineral bakımından zengin besinler tüketmeliyiz.
Pek çok insanın çalışma saatleri belli bir standarda bağlı olduğundan dolayı dinlenme ve uyku için zaman ayırmalı, bu zamanı doğru kullanmalıdır.
Vücudun en fazla ihtiyacı olan maddelerden biri sudur. Bu nedenle su tüketimine dikkat edilmesi gerekir. Susuz kalan vücutta metabolizma yavaşlar. Bahar yorgunluğuna karşı alınacak en önemli tedbirlerden biri de spordur. Düzenli egzersizler yapmak metabolizmanın hızlanmasını sağlar. Basit egzersizler, yürüyüş, koşu, yüzme ve bisiklet gibi egzersizleri bu dönemde tercih edebiliriz. Spor yaparken vücudunuzu zorlamamalıyız.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.