1

Sağlıklı meyvelerin mevsiminde tüketilmesi son derece önemlidir. Çünkü mevsim dışında yetişen meyveler seralarda bol miktarda yapay gübre ve tarım ilacına maruz kalıyor. Aynı zamanda mevsimi dışında tüketilen gıdaların besin içerikleri daha düşük ve daha tatsızdır. Peki, bu ay hangi meyveler tüketilmelidir? İşte detaylar…



2

Elma

Elma

Elma, B grubu vitaminleri, C vitamini ve lif açısından iyi bir kaynaktır. Kalorisinin düşük, lif içeriğinin yüksek olması nedeniyle diyetlerde sıklıkla kullanılmaktadır. Antioksidan içeriği kanserden koruyucu etkisi vardır.



3

Kivi

Kivi

Kivi, yüksek oranda C vitamini, folik asit, potasyum içermektedir. Kivi çekirdekleri omega 3 yağ asidi içerir. Aynı zamanda lif içeriği de yüksek bir besindir.



4

Mandalina

Mandalina

Mandalina, A ve C vitamini, potasyum, folik asit ve lif açısından zengin bir meyvedir. 2 adet küçük mandalina 1 adet meyve yerine tüketilebilir.



5

Portakal

Portakal

Portakal, A ve C vitamini, folik asit, potasyum ve lif açısından zengindir. Kış aylarında bağışıklık sistemini güçlendirmek ve hastalıklardan korunmak için mutlaka tüketilmelidir.



6

Ayva

Ayva

C ve A vitaminleri, bakır minerali ve antioksidan bileşen içeriği yüksektir, böylece kış aylarında zayıflayan bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur. Kötü huylu kolesterol düzeyini düşürücü etkisiyle kalp sağlığın da düzenler.