12.09.2020-15:38 (Son Güncelleme:20.04.2021-05:09)


1

Şeker bağımlılığı, ilerleyen süreçte birçok hastalığa sebep olabiliyor. Peki şeker bağımlılığından nasıl kurtuluruz? Birçok hastalığa neden olan şeker kullanımı, paketli gıda kullanımı ile doğru orantılı olarak artış gösterdi. Şeker kullanmayı azaltmak veya bırakmak isteyenler bu tavsiyelere kulak versin.



2

Yemeğinizi Kendiniz Hazırlayın

Yemeğinizi Kendiniz Hazırlayın

Kendi pişirdiğiniz yemekleri tüketerek şeker kullanımınızı azaltabilirsiniz. Çünkü birçok restoran, yemeklere güzel renk ve tat vermesi için şeker ilave eder. Yemeklerinizi kendiniz yaptığınızda şeker kullanmadan, istediğiniz malzemeler ile yaparsınız ve böylece şeker kullanmazsınız.



3

Düzen Değiştirin

Düzen Değiştirin

Şeker kullanmadan yaşamak için en büyük adımlardan biri, mutfak raflarında şekeri kaldırmaktır. Çikolata, meyve suları, kahvaltılık gevrekler gibi hazır gıdaları da tüketmemelisiniz. Ayrıca buzdolabınızda meyve bulundurmayı unutmayın.



4

Hayır Demekten Çekinmeyin

Hayır Demekten Çekinmeyin

Önce kendinize ‘Hayır’ demeyi öğrenerek büyük bir başarı elde edebilirsiniz. Kendi iç sesinizi ikna ettikten sonra ise çevrenizin teklif ettiği şekerli yiyecekleri reddetmeniz gerekiyor. Yanınızda muhakkak hurma, çiğ fındık gibi atıştırmalıklar bulundurun ve şeker ihtiyacınız olduğunda tüketin.



5

Sebze Tüketimi Önemli

Sebze Tüketimi Önemli

Bu süreçte pozitif olun, şeker tüketmemek lezzetli yemeklerden uzak kalacağınız anlamına gelmez. Vitamin, mineral ve lif bakımından oldukça zengin olan sebzeleri muhakkak tüketmelisiniz. Sebze tüketimi sizi daha uzun süre tok tutar ve şeker gereksiniminiz de karşılanır. Ayrıca daha sağlıklı bir yaşama geçtiğinizi de unutmayın.



6

Etiket Kontrolü Yapın

Etiket Kontrolü Yapın

Marketten satın alınan paketli ürünlerin içerisinde çokça şeker katkısı olur. Bu ürünle diyet ürün adı altında satılan ürünler de dahildir. Bu sebeple alışveriş esnasında etiketleri kontrol etmeyi ihmal etmeyin.



7

Bol Su Tüketin

Bol Su Tüketin

Şekeri vücuttan atmak için bolca su tüketmelisiniz. Aynı zamanda bol su içmek kilo vermeye, cilt sorunlarını azaltmaya ve beyin fonksiyonlarını iyileştirmeye olumlu etki eder.