Muhalefetin Otoyol ve Köprü Yalanı Çöktü! Pandemide Bile Yüzbinlerce Araç Geçti

Yap-İşlet Devret projeleri ekonomiye katkı sağlamaya devam ediyor. Muhalefetin araç sayıları ve verilen ödeme garantisi hususundaki yalanı çöktü.

26.07.2021-09:26 - (Son Güncelleme: 26.07.2021-10:34) Muhalefetin Otoyol ve Köprü Yalanı Çöktü! Pandemide Bile Yüzbinlerce Araç Geçti

YİD'ler garantisi verilen araç sayısının üzerinde bir geçişe imza attı. Süreden ve yakıttan tasarruf sağlandı, emilasyon azalma görüldü.

Kamu-özel sektör işbirliği ile yapılan projeler ekonomiye büyük katkı sağlamaya devam ediyor. Ulaştırma konusunda yapılan Yap-İşlet-Devret (YİD) olarak tanınan projeler ekonomiye katkı sağlamanın yanı sıra süreden, akaryakıttan tasarruf ile emilasyonun azaltılmasına da olanak sağlıyor.

 AP-İŞLET-DEVRET MEYVELERİNİ VERDİ

Muhalefet Partilerinin her zamanki gibi karşı çıktığı YİD projeleri tek tek meyvesini vermeye başladı. Buna en güzel örnek olan ise ulaştırma alanında yapılan projeler oldu. Başta CHP olmak üzere muhalefetin iddia ettiklerinin tersine köprü ve otoyollarında günlük araç geçişleri taahhüt edilen garantiler verilerin üstüne çıktı. Devletin bir kuruş para harcamadan yaptığı bu büyük eserler garanti edilen sayının üzerinde kâr getirmeye devam ettiği durumda özel sektör kârının yüzde 30'unu hazineye aktaracak Hükümet yetkilileri geçiş rakamlarının Covid-19 salgını sürecinde yapıldığının altını çizerek salgının tamamen bitmesi ile geçiş rakamlarının daha da artacağını dile getirdiler. 

DEVLET PARA BİLE HARCAMADAN BU PROJELERİ YAPTI

Devletin hiçbir biçimde para harcamadığı projelerin işletme giderlerini karşılayan firmalar tarafından karşılandığınıanımsatan yetkililer, Türkiye'nin AK Parti iktidarı ile beraber Yap-İşlet-Devret modeli üzerinden vizyon proje yatırımlarına muhalefetin manipülasyonlarına rağmen kararlılık ile devam ettiğini ifade ettiler.

1980'li yıllarda, Mersin-Akkuyu nükleer enerji santrali ile gündeme gelen YİD'ler model hidroelektrik barajlar, enerji santralleri, havaalanları, ticaret merkezleri, serbest ticaret bölgeleri, metrolar, limanlar, demiryolları gibi kompleks projelerin yapılmasında önemli bir roller aldı. Dünyada tarafından birçok ülkede uygulanan Yap-İşlet-Devret modeli ülkelerde döviz harcaması yapılmadan büyük çaplı üretim tesislerinin ve kamu altyapı yatırımları vatandaşın hizmetine sunuluyor.

DEV PROJELER

Ulaştırma alanında yapılan kamu-özel sektör işbirliğine örnek olacak projelerden birkaçı şu şekilde:

-Osmangazi Köprüsü:

Garanti edilen araç sayısı 40 bin

Geçen araç sayısı 42 bin


-Hersek-Orhangazi otoyolu:

Garanti edilen araç sayısı 40 bin

Gişelerden geçen araç sayısı 51 bin 998


-Bursa-Kuzey otoyolu

Garanti edilen araç sayısı 35 bin

Geçen araç sayısı 58 bin 795


-Bursa Batı-Balıkesir Batı arası otoyolu:

Garanti araç sayısı 17 bin

Geçen araç sayısı 33 bin 746


-Avrasya Tüneli:

4 yılda 67,7 milyon araç geçti,

6 milyar lira ekonomiye katkı sağladı

111 milyon saat zaman tasarrufu, 152 bin ton yakıt tasarrufu oldu.

64 bin ton emisyon azalımı, 1,3 milyon araç için km azalması sağlandı. 


-Balıkesir Batı-İzmir otoyolu

Garanti edilen araç sayısı 23 bin

Geçen araç sayısı ise 21 bin 959

BÜYÜK PROJELERİN ALTINA İMZA ATILDI

Yap-İşlet-Devret modeli ülkemizdeki muhalefetin hedef tahtası haline geldi. Yapılacak dev projeler hakkında çeşitli manipülasyon yaparak yatırımlar hakkında halka yanlış bilgiler veren muhalefet, proje ihalelerine girecek yerli ve yabancı şirketleri tehdit edecek kadar kendini aştı. Muhalefetin bu girişimleri olmasına karşı AK Parti 19 yıldır istikrarlı bir biçimde devam ettiği kalkınma hamlelerinin birçoğu Yap-İşlet-Devret modeli ile hayata geçirildi ve azami verimlilik sağlandı. Sabah'ta yer alan habere göre, bu model sayesinde ülkemize yapılan yabancı yatırımların sayısında ciddi bir artış yaşandı.

HEM KARŞI ÇIKIYOR HEM KENDİLERİYLE ÇELİŞİYORLAR

Muhalefetin sık sık yaptığı açıklamalar ile YİD'e karşı çıkarken tutarsız ifadeler de dikkat çekiyor. Türkiye'nin vizyon projelerinden biri olan Avrasya Tüneli ve Çanakkale 1915 Köprüsü'nün yatırım ortağı olan firmanın sahibi CHP 22. Dönem Milletvekili Ersin Arıoğlu tarafından yapıldı, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu 2009 yılında katıldığı bir televizyon programında İstanbul'a vaat ettiği metroyu Yap-İşlet-Devret modeli ile yapacağını ifade etti. 12 Eylül 2020 tarihinde ise İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapmış "İstanbul'da 12 ilçeyi kapsayan havalimanlarını birbirine bağlayacak hızlı metro yapacağız. 5 milyar dolarlık proje, yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilecek" dedi.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal