Millî Eğitim Bakanlığı'ndan devrim niteliğinde karar “Müfredat değişti!” : Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli!

Millî Eğitim Bakanlığı, tüm öğretim kademelerinde uygulanacak olan yeni müfredat modelini duyurdu. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adı verilen bu yeni müfredat taslağı, kamuoyunun görüşüne açıldı.

26.04.2024-16:10 - (Son Güncelleme: 26.04.2024-17:11) Millî Eğitim Bakanlığı'ndan devrim niteliğinde karar “Müfredat değişti!” : Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli!

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, sadece son bir yılın değil, on yıllık uzun soluklu bir çalışmanın ürünü olarak ortaya çıktı. Bu model, mevcut eğitim sisteminin daha da geliştirilmesi ve güncellenmesi amacıyla hazırlandı. Yeni müfredat taslağı, öğrencilerin gelişimine ve çağın gereksinimlerine uygun olarak tasarlandı. Öğrencilerin bilgi ve becerilerini en iyi şekilde geliştirmelerini sağlayacak olan bu model, çağın teknolojik ve bilimsel gelişmelerini de dikkate alarak hazırlandı. "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" taslağı, eğitimde kaliteyi artırmak, öğrencilere daha etkili ve verimli bir öğrenme ortamı sağlamak için önemli bir adım olarak görülüyor. Bu yeni model, öğrencilerin bireysel yeteneklerini keşfetmelerine, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve kendilerini ifade etmelerine olanak tanıyacak şekilde tasarlandı.

Müfredat taslağı, eğitim paydaşlarının görüş ve önerilerine açık olarak yayımlandı. Böylelikle, eğitimde değişim ve gelişim sürecine katkı sağlamak isteyen herkesin bu sürece dahil olması ve görüşlerini paylaşması amaçlanıyor. Müfredat hazırlık süreci, titizlikle yürütülen bir çalışma sürecini ifade ediyor. Bu süreçte, binlerce akademisyen, öğretmen ve eğitim paydaşı bir araya gelerek katkı sağladı. Toplantılar, çalıştaylar ve görüşmeler, müfredatın oluşturulmasında büyük önem taşıdı. Yaz aylarında başlayan hazırlık süreci, çok sayıda toplantı ve çalıştay ile şekillendi. Bu süreçte, müfredatın temelini oluşturacak beceriler çerçevesi belirlenirken, akademisyenlerin, öğretmenlerin ve diğer eğitim paydaşlarının katılımı sağlandı. Toplamda yirmi çalıştay düzenlenerek, farklı bakış açılarından değerlendirmeler yapıldı ve müfredatın temelleri bu toplantılarla atıldı.

Hazırlık süreci boyunca, yaz aylarından itibaren bugüne kadar 1000'den fazla öğretmen ve akademisyenle toplantılar düzenlendi. Bu toplantılara 260 akademisyen ve 700'ün üzerinde öğretmen sürekli olarak katılım gösterdi. Ayrıca, ilave olarak görüşlerine başvurulan ve sürece dahil edilen binin üzerinde eğitim paydaşıyla da ortak çalışmalar yürütüldü. Müfredatın oluşturulmasında, Bakanlık merkez teşkilatındaki bütün birimler de yoğun bir şekilde çalıştı. Her birimin katkısıyla, müfredatın en etkili şekilde hazırlanması için çaba gösterildi.

Hazırlanan müfredat taslağı, bir haftalık askı sürecinin ardından Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından son eleştirilere, görüşlere ve önerilere dayanarak revize edilecek ve son halini alacak. Bu süreçte, yapılan toplantılar ve alınan geri bildirimler doğrultusunda, müfredatın daha da geliştirilmesi ve iyileştirilmesi hedefleniyor.

Kademeli şekilde  uygulamaya geçilecek

Yeni müfredatın uygulanması, kademeli bir süreçle gerçekleştirilecek. Bu doğrultuda, yeni müfredat sistemi gelecek eğitim öğretim yılından itibaren belirli kademelerde uygulanmaya başlanacak. Başlangıç aşamasında, okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıf öğrencileri bu yeni müfredattan faydalanacaklar.

Bu kademeli uygulama ile müfredatın etkisi ve sonuçları adım adım değerlendirilecek ve gerektiğinde revize edilerek daha geniş bir ölçekte yaygınlaştırılması sağlanacak. Bu sayede, eğitim sisteminin gelişimi ve öğrencilerin başarısı adına etkili bir geçiş süreci sağlanmış olacak. Yeni müfredatın kademeli olarak başlaması, eğitim paydaşlarının daha sağlıklı bir şekilde adapte olmasına ve müfredatın etkili bir şekilde uygulanmasına olanak tanıyacak.


Yeni müfredatta yer alan derslerin detayları şu şekildedir:

OKUL ÖNCESİ:

- Öğretim Programları Ortak Metni

İLKOKUL:

- Türkçe Dersi

- Matematik Dersi

- Fen Bilimleri Dersi

- Hayat Bilgisi Dersi

- İnsan Hakları, Vatandaşlık ve Demokrasi Dersi

ORTAOKUL:

- Türkçe Dersi

- Matematik Dersi

- Sosyal Bilgiler Dersi (4, 5, 6 ve 7. Sınıflar)

- İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi (8. Sınıf)

- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (8. Sınıf)

- Peygamberimizin Hayatı Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar)

- Kur'an-ı Kerim Dersi (5, 6, 7 ve 8. Sınıflar)

LİSE:

- Peygamberimizin Hayatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Kur'an-ı Kerim Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Temel Dini Bilgiler Dersi (9. Sınıf)

- Türk Dili ve Edebiyatı Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Matematik Dersi Hazırlık (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Fizik Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Kimya Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Coğrafya Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Felsefe Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- Tarih Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar)

- İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi (12. Sınıf)

Bu dersler, öğrencilerin eğitim hayatları boyunca çeşitli alanlarda bilgi ve beceri kazanmalarını sağlayarak geniş bir perspektif sunmayı amaçlamaktadır.



Ceren Pekşen
cerenpeksen@haber365.com
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

En Çok Okunanlar

Modal