13.03.2020-16:43 (Son Güncelleme:18.04.2021-20:49)


1

Günlük hayatta çok fazla stres, sıkıntı, mental yorgunluk veya anksiyete gibi sorunlarla baş edebilmek için farklı meditasyon çeşitlerini deneyebilirsiniz. Sizin için belki de daha önce hiç duymadığınız meditasyon çeşitlerini bir araya getirdik. İşte detaylar...



2

Kundalini Meditasyonu

Kundalini Meditasyonu

Kundalini meditasyonu, bilinçaltına erişen mantralar ve şarkılarla zihninizi uyandırarak yapılır. Bu meditasyon, omurgaya odaklanarak yapılır. Kundalini’nin enerjisi bel kısmında yer alır. Mantraları ya da şarkıları söylediğinizde, omurganızda bulunan bu enerjinizi boşa çıkarırsınız. Daha sonra uyanırsınız.



3

Zazen Meditasyonu

Zazen Meditasyonu

Zen olarak da bilinen Zazen meditasyonu solunuma odaklanır. Bu meditasyon için düz oturmanız gerekir; çeneniz aşağıya doğru gelmeli ve elleriniz karna yerleştirilmelidir. Zazen meditasyonu zihninizden geçirdiğiniz düşünceleri görmeyi öğretir. Sonra onları özgürce bırakmak için teker teker gözlemleyebilirsiniz.



4

Vipassana Meditasyonu

Vipassana Meditasyonu

Vipassana meditasyonuna içgörü meditasyonu da denir. Bu uygulama, burun solunumu ile yapılır, düşüncelerinizi ve duygularınızı tanımlamaya odaklanmanızı sağlar.



5

Tonglen Meditasyonu

Tonglen Meditasyonu

Tonglen meditasyonu size acı veren şeylere bağlanmanıza, acıyı kabul etmenize ve kendinizi bu durumdan kurtarmanıza yardımcı olur. İnsanlar negatif olan veya kendilerine zarar vereceğini düşündükleri şeylerden kaçma eğilimi gösterirler. Fakat bu durumun daha da kötüleşmesine sebep olur. Bu nedenle, tognlen meditasyonu, hayatınızda mevcut olan bu zor koşullarla etkili bir şekilde mücadele etmenize yardımcı olur.



6

Çakra Meditasyonu

Çakra Meditasyonu

Hinduizme göre insanların 6 çakrası bulunuyor. Bunlar, vücudunuzun her tarafına dağılmış enerji merkezleridir. Bu meditasyon türünde sesler, ellerinizin konumu, görselleştirme ve sizi fiziksel bedeninize bağlayacak her Çakraya odaklanmanızı sağlıyor.



7

Metta Meditasyonu

Metta Meditasyonu

Metta meditasyonu, iyilik olarak adlandırılır; Tibet Budizminde bulunan bir meditasyon türüdür. Şefkatlık ve merhamet üzerine kurulu bir meditasyon türüdür. Bu meditasyon sayesinde diğer daha çok empati kurmayı öğrenebilirsiniz.