Sosyal medya kullanımının artması ve ticaret ağı haline gelerek kullanılması sonrası bakanlık, reklem verme noktasında bazı yenilikler yapmıştı. 2 milyon takipçisi olan Duygu Özaslan, Instagram hesabında reklam paylaşımında bakanlığın kararına uymadığı için 114.326 liralık ceza yedi.
Geçtiğimiz yıl sosyal medyadan kazanç elde edenleri denetleme amaçlı olarak "İşbirliği" yazısı zorunlu tutulmuş, sosyal medyadaki ünlü isimler de bu konuda uyarılmıştı. Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği’ne göre yapılan paylaşımlarda, bir ürün ya da hizmete yönelik tanıtım ve yönlendirme yapılması halinde söz konusu içeriğin reklam olduğunun belirtilmesi, takipçilerin bilgilendirilmesi gerekiyordu. Kuralı çiğneyen Duygu Özaslan’a ceza gecikmedi.
Sosyal medya kullanımın artması ile popülerlik kazanan isimlerden biride Duygu Özaslan.
2 milyon takipçisi bulunan Özaslan, bakanlığı getirdiği reklem kuralına uymayarak paylaşım yaptı.
İnsanların yanlış yönlendirilmesini önlemek amaçlı getirilen kuralı çğneyenÖzaslan'a, 114 Bin TL ceza kesildi.