06.05.2021-13:04 (Son Güncelleme:06.05.2021-15:21)


1

KURUYEMİŞLER

KURUYEMİŞLER

Ceviz; omega 3 açısından zengin olup bizleri tok tutan bir besindir. 2 adet ceviz tüketerek yağ yakımını hızlandırabilirsiniz. Badem, içerdiği yağ ile zayıflamayı kolaylaştırıcıdır. Kuruyemişler, sadece kilo vermenize değil kalp sağlığınızı korumanıza da yardımcı olur.



2

KEFİR

KEFİR

Probiyotik etkisiyle sindirim sistemini düzenlemeye yardımcı olur. Evde hazırlayacağınız kefir kilo kontrolünde yardımcı olacak sağlıklı bir atıştırmalık olabilir. Ayrıca kolon kanserine karşı koruyucu bir etkisi vardır.



3

PATLAMIŞ MISIR

PATLAMIŞ MISIR

Eğer baharat ve tuza batmamışsa mısırdan daha güzel bir atıştırmalık yoktur. Mısır düşük kalorili bir aperatif olmasının yanında oldukça iyi bir de lif kaynağıdır. Ayrıca tahıl olarak da yararlılar listesindedir. Yağsız, çok az tuzla hazırladığınız taktirde hiç çekinmeden yiyebilirsiniz çünkü 2 avuç patlamış mısırda 31 kalori var.



4

PROBİYOTİK YOĞURT

PROBİYOTİK YOĞURT

Sağlıklı hem de rahatlıkla tüketebileceğiniz bir atıştırmalıktır. aldığınız probiyotik yoğurtlara, evde dilimleyeceğiniz meyveleri karıştırarak lif içeriğini artırabilir ve sindirim sistemini çalıştırarak kilo vermenize yardımcı olabilirsiniz.



5

MEYVELER

MEYVELER

Meyveleri tüketirken harcadığımız kalori aldığımız kaloriden daha fazla olduğu için negatif kalorili besinler diyebiliriz. Sıvıyla beraber bu meyveleri tüketirsek tokluk süremiz daha uzayacaktır. Lif açısından da zengin olan bu besinler tercih edeceğiniz atıştırmalıklar arasında olmalı.



6

SALATALIK

SALATALIK

Vücudunuzdaki şişkinlikleri önler. Kilosunu belli bir seviyede tutmak isteyenler için harika bir besin. Üzerine limon suyu gezdirerek tüketeceğiniz salatalık dilimleri yine kilo kontrolünde iyi bir tercih olabilir. Salatalık ve limon negatif kalorili besinler arasındadır. Böylece tükettiğiniz bir miktar limonlu salatalık kalori almanıza engel olan bir atıştırma olacaktır.



7

KAYISI

KAYISI

A ve C vitamini, potasyum, demir, magnezyum açısından zengin olan kayısı İçeriğindeki lif ile kilo vermenizde yardımcı olacaktır. 3-4 adet kayısı tüketerek sağlık bir ara öğün oluşturabilirsiniz.



8

KEPEKLİ GRİSSİNİ

KEPEKLİ GRİSSİNİ

Tahıl grubundan olan kepekli grisini içerdiği kepek ile tokluk süremizi uzatarak kan şekerimizin daha yavaş yükselmesini sağlamaktadır.



9

LEBLEBİ ÜZÜM KARIŞIMI

LEBLEBİ ÜZÜM KARIŞIMI

1/2 su bardağı leblebi ve 1 yemek kaşığı kuru üzüm tüketebileceğiniz sağlıklı bir atıştırmalık olacaktır. Leblebinin lif oranı yüksek olduğundan bağırsak hareketlerini hızlandırır ve bağırsak tembelliğinin ortadan kalkmasına yardımcı olur. Kuru üzüm ise folik asit, potasyum, magnezyum, demir, fosfor, lif açısından zengindir.



10

SİMİT

SİMİT

Simit yüksek kalorili gibi görünse de sağlıklı ara öğün olarak tüketilebilir. Yarım simit ayran veya yarım simit peynir olarak ara öğünlerde tercih etmek kilo vermeyi kolaylaştırabilmekte.



11

HAŞLANMIŞ MISIR

HAŞLANMIŞ MISIR

Sağlıklı bir atıştırmalık için konserve mısır yerine haşlanmış mısır yemek daha sağlıklı olacaktır. Haşlanmış mısır, yüksek kolesterolün vücuttan atılmasına yardımcı olur. Ancak tüketirken tereyağı ve fazla tuzdan uzak durmanızda fayda var.



12

KEPEKLİ TOST

KEPEKLİ TOST

Akşam öğününü geç yapanlar ve akşam spora gidenler için 1 saat öncesinde ideal ara öğün olarak değerlendirilebilir.



13

KARPUZ VE KAVUN

KARPUZ VE KAVUN

Bir diliminde 60-70 kalori olduğu için gece gündüz yiyebilirsiniz. Bu meyveler vücudunuzdaki fazla ödemi atmaya yardımcıdır.



14

BALIK

BALIK

Gece geç saatlerde yemek yiyecekler tercihini balıktan yana da kullanabilir. Besin açısından zengin olan somon balığı veya pisi balığı tercih edebilirsiniz. Ayrıca bu balıklar içerdiği omega-3 yağ asitleriyle, vücuttaki yağları parçalama yeteneği ile ünlüdür. Bu yüzden metabolizma sağlığı açısından da çok iyi besin türleridir.



15

YULAF EZMESİ

YULAF EZMESİ

Yulaf ezmesi içerdiği lifin yapısı ile sindirim sistemini çalıştırır. Tüketimi kolaylaştırmak ve eğlenceli hale getirmek için süt ve meyve parçacıkları ekleyebilirsiniz.



16

YABAN MERSİNİ

YABAN MERSİNİ

Doymuş yağ oranı düşük, antioksidanlar ve diyet lifi açısından mükemmel bir kaynak olan yaban mersini kilo vermek isteyenler için de muhteşem sağlıklı bir aperatiftir. Bol bol yiyebilirsiniz.



17

YOĞURT

YOĞURT

Yoğurttaki kalsiyum yağ yakmanıza yardımcı olacaktır. Eklediğiniz pul biber ise metabolizmanızı hızlandıracağı için kilo vermenize de yardımcı olacaktır.