Neredeyse herkes doğum tarihini bilse de çoğu kişi vücut yaşından habersiz. Yani, doğum yaşınız biyolojik yaşınızdan oldukça farklı olabilir. Biyolojik yaş için bilimsel olarak kesin bir ölçüm yokken, kendinizi ölçerek vücut yaşınızı anlayabilirsiniz.

Nabzınızı ölçün: Genel olarak, daha düşük bir nabız atışı kalbin kuvvetli olduğunu gösterir. Daha yüksek oranlar, kalbin aynı miktarda işi yapmak için daha fazla çalışması gerektiği anlamına gelir, yani kalp daha zayıf ve daha az verimlidir. Nabız hızınız dakika başına 100 atış veya daha fazla ise, kronolojik yaşınıza 1 yaş daha ekleyin.

 

Esnekliğinizi test edin: Vücudunuz hala esnekliğini koruyorsa bu iyi bir gelişmedir. 5 inçten daha azına kadar esneyebiliyorsanız kronolojik yaşınıza bir yaş daha ekleyin.

Gücünüzü test edin: Esneklik gibi, güç de bu konuda önemli bir etkendir. Eğer çok sayıda şınav çekebiliyorsanız muhtemelen iyi bir kas kütlesi ve fiziksel dayanıklılığa sahipsiniz demektir. 10'dan daha az şınav çekebiliyorsanız yaşınıza 1 yaş daha ekleyin.

Vücut Kitle İndeksinizi hesaplayın: Vücut kitle indeksiniz 18,5'in altındaysa (düşük kilolu) yaşınıza 1, 25-29.9 (fazla kilolu) ve 30'dan fazla ise (obez) ise 2 yaş daha ekleyin.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.