James Webb tarafından görüntülendi: Evrenin en eski yıldız kümesi tespit edildi

Astronomi bilimciler, James Webb Uzay Teleskobu sayesinde evrendeki en uzak yıldız kümesini tespit etmeyi başardı. Küme içerisinde zamanın başlangıcından kalma yıldız kalıntıları olabilir.

02.10.2022-12:59 - (Son Güncelleme: 02.10.2022-12:59) James Webb tarafından görüntülendi: Evrenin en eski yıldız kümesi tespit edildi

The Astrophysical Journal Letters, James Webb Uzay Teleskobu’nun (JWUT) tespit ettiği yeni görüntülerine bülteninde yer verdi. Astronomi dünyasının yeni fenomeni James Webb Uzay Teleskobu, evrenin en eski galaksilerinden bazılarını görüntülemeyi başardı. Küme içerisinde zamanın başlangıcından kalma yıldız kalıntıları olabileceği tahmin ediliyor.

Evrenin en eski yıldız kümesi tespit edildi

Popular Science Türkiye’nin yer verdiği yazıya göre; Toronto Üniversitesi Gökbilim & Astrofizik Enstitüsünde çalışan ve yeni makalenin eş baş yazarı olan araştırma görevlisi Lamiya Mowla, “JWUT ilk yıldızları ve ilk galaksileri bulup, kimyasal elementler ve yaşamın yapı taşları gibi evrendeki karmaşıklığın kökenlerini anlamamıza yardımcı olması için yapıldı” diye konuştu.

James Webb

Mowla, James Webb’in yıldız oluşumu konusunda çığır açıcı bir gelişmeye imza attığını söyleyerek, “Webb’in İlk Derin Alan’ında gerçekleştirilen bu keşif, yıldız oluşumunun en erken aşamasına şimdiden detaylı bir bakış atmamızı sağlıyor ve JWUT’un inanılmaz gücünü doğruluyor.” şeklinde konuştu.

Kürşat Muratcan Kılıç