İspanya'da THY atağı: Hedef 1 milyon!

THY Genel Müdürü Ahmet Bolat, Madrid'de düzenlenen Türkiye tanıtım gecesinde Türkiye’ye gelen İspanyol turist sayısını 1 milyona çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

24.05.2024-15:48 - (Son Güncelleme: 24.05.2024-16:12) İspanya'da THY atağı: Hedef 1 milyon!

Türk Hava Yolları (THY), İspanya'nın başkenti Madrid'de düzenlediği Türkiye tanıtım gecesiyle, İspanya seferlerinin başlamasının 40. yılını kutladı. Geceye Türkiye’nin İspanya Büyükelçisi Nükhet Küçükel Ezberci, THY Genel Müdürü Ahmet Bolat, çeşitli sivil toplum kuruluşları, seyahat acenteleri ve basın mensupları katıldı. Etkinlikte konuşan Ahmet Bolat, Türkiye’ye gelen İspanyol turist sayısını 1 milyona çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

THY'nin düzenlediği Türkiye tanıtım gecesi, Madrid’de 130'dan fazla acentenin ve sivil toplum kuruluşunun katılımıyla gerçekleşti. Gecede, THY'nin Türkiye tanıtımını içeren yeni reklam filmi ilk kez yayınlandı. Oyuncu Melis Sezen’in rol aldığı bu kampanya filmi, özellikle Frigya Vadisi'ni tanıtarak, Türkiye’nin turizm potansiyelini artırmayı hedefliyor. Tanıtım gecesinde ayrıca Türkiye'nin büyüsünü sergileyen turistik ve tarihi "Göbeklitepe: Zamanın Sıfır Noktası" sergisi de yer aldı.

Geceye katılan Türkiye’nin İspanya Büyükelçisi Nükhet Küçükel Ezberci, THY Genel Müdürü Ahmet Bolat ve diğer üst düzey yöneticiler, Türkiye ile İspanya arasındaki turizm ilişkilerini güçlendirmek için iş birliğinin önemini vurguladılar.

 THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat'ın  açıklamaları

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Ahmet Bolat, etkinlikte yaptığı konuşmada, "Türkiye'nin ulusal bayrak taşıyıcısı olarak, benzersiz hizmet anlayışımızla İspanya ile Türkiye arasındaki bağların güçlenmesine katkıda bulunmaktan mutluluk duyuyoruz. 40. yıl dönümümüz sadece geçmişteki başarılarımızı kutlamak değil, aynı zamanda bu iki canlı ülke arasındaki kültürel alışverişi, turizmi ve ekonomik bağları geliştirmeye olan bağlılığımızın da bir kez daha teyit edilmesidir." dedi.

Bolat, geçtiğimiz yıl İspanya'dan Türkiye'ye 324 bin turistin geldiğini belirterek, bu yıl bu rakamın 500 bin civarında beklendiğini ve gelecekte ise 1 milyon İspanyol turisti ağırlamayı hedeflediklerini açıkladı.


Türkiye Cumhuriyeti'nin İspanya Büyükelçisi Nüket Küçükel Ezberci açıklamalarda bulundu

Türkiye Cumhuriyeti'nin İspanya Büyükelçisi Nüket Küçükel Ezberci ise, "İspanya ile Türkiye arasındaki 40 yıllık güçlü ortaklığı kutlamak bir onurdur. Türk Hava Yolları 40 yıldır iki ülke arasında binlerce insanı birbirine bağlıyor. Köklü turizm faaliyetlerini sürdürme kararlılığımızın ve ulusal bayrak taşıyıcımızın başarısının gerçek bir yansıması olan bu kutlama, Türkiye'nin İspanya ile kurduğu güçlü ilişkinin bir göstergesidir." ifadelerini kullandı.

1984 yılından bu yana İspanya ve Türkiye arasında milyonlarca insanı en iyi hizmet ve kaliteyle birbirine bağlayan Türk Hava Yolları, bu güçlü ilişkiyi kutlamak için 40. yıldönümünde çeşitli etkinlikler düzenledi. 2023 yılında 680 binden fazla yolcunun İspanya-İstanbul arasında uçmak için Türk Hava Yolları'nı tercih etmesi, bu bağların ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor. THY'nin 2024 takviminde uçuş kapasitesini yüzde 10’dan fazla artırmasıyla bu rakamın daha da yukarılara çıkması bekleniyor.

İspanya'da seferlerini 14 kat artıran Türk Hava Yolları, 1984'te Madrid'den başlayarak, 1992'de Barselona, 2011'de Malaga, 2011'de Valencia ve 2012'de Bilbao ile devam eden köprüler kurma yolculuğunun 40 yılı boyunca, İspanya ile Türkiye arasında milyonlarca yolcu taşıdı. 2024 itibarıyla, her iki ülke arasında 450 binden fazla yolcuyu birbirine bağlayan şirket, Valensiya ve Bilbao bağlantılarında olduğu gibi kapasitesini artırmaya devam etmeyi hedefliyor.

THY ve BM iş birliği

Türk Hava Yolları, Birleşmiş Milletler'in turizm alanında önde gelen uluslararası kamu kuruluşu olan Dünya Turizm Örgütü (BM Turizm Örgütü) ile sürdürülebilir turizmi teşvik etmek için önemli bir mutabakat zaptı imzaladı. İmza törenine Türkiye Cumhuriyeti İspanya Büyükelçisi Nüket Küçükel Ezberci de katıldı. Bu iş birliği ile taraflar, sürdürülebilir turizm uygulamalarını ve havacılığın gelişimini teşvik etmeyi planlıyorlar.

Bu potansiyel iş birliği ile taraflar, sürdürülebilir turizm uygulamalarını ve havacılığın gelişimini teşvik etmeyi planlıyorlar. Gelişmekte olan destinasyonlarda hava bağlantısındaki ilerlemeleri desteklemek için kamu ve özel sektör iş birliğinin genişletilmesine odaklanacaklar. Her iki taraf da kendi alanlarındaki uzmanlıklarından yararlanarak, bilgi alışverişinde bulunarak sürdürülebilir havacılık yakıtı gibi konular üzerinde çalışmalar yapacak.

Mutabakat zaptıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Ahmet Bolat, "Sürdürülebilir turizmi teşvik etme ve küresel bağlantıyı güçlendirme yönündeki ortak hedeflerimize ulaşmak için BM Turizm ile stratejik bir ortaklık kurma yolculuğuna çıkmanın heyecanını yaşıyoruz. Bu potansiyel ortaklık, sürdürülebilir turizme olan bağlılığımızın göstergesi olarak dünya çapında insanları ve kültürleri bir araya getiren küresel bir havayolu olan rolümüzü de vurguluyor" dedi.

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü Bağlı Üyeler Direktörü Ion Vilcu ise, "Mutabakatın imzalanmasıyla, sürdürülebilir ve sorumlu turizme olan bağlılığımızı ilerletmek için bir ortaklığa imza atıyoruz. Türk Hava Yolları, turizmin ve kültürel alışverişin desteklenmesinde küresel bir öncüdür. Bu şüphesiz sivil katılımı ve kültürel çeşitliliği teşvik etmemize ve yerel mirası öne çıkarmamıza olanak tanıyacak tarihi bir gün" ifadelerini kullandı.

THY'nin turizm hedefi

Turist sayısını artırmaya yönelik çalışmaları sürdüren THY, ABD, Kanada, Meksika, Avustralya, Singapur, Güney Kore, Endonezya, Japonya, Çin, Tayvan ve Malezya'ya yönelik 2023 yılında ciddi sonuçlar aldı. THY, bu 11 ülkeden gelen turist sayısını yüzde 43 artırarak 1 yılda 1,9 milyondan 2,8 milyona çıkardı. Şirket, bu ülkelerden 10 milyon turist ve 30 milyar dolar gelir hedeflediğini açıkladı.

THY’nin İspanya hamlesi, Türkiye’nin uluslararası planda tanıtımını güçlendirmek ve turist sayısını artırmak için atılan önemli bir adım. Madrid’de düzenlenen Türkiye tanıtım gecesi, İspanya ve Türkiye arasındaki turizm ilişkilerini daha da güçlendirme amacını taşıyor. Türk Hava Yolları'nın sürdürülebilir turizm ve havacılık alanında BM Turizm Örgütü ile yaptığı iş birliği, bu hedeflere ulaşmada önemli bir rol oynayacak.

Ceren Pekşen
cerenpeksen@haber365.com
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal