İntegral neden yok? Milli Eğitim Bakanı Tekin, müfredat açıklamasında bulundu

Milli Eğitim Bakanı Tekin, bugün İSOV-Dinçkök Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde düzenlenen bir etkinlikte yeni eğitim müfredatına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Özellikle, öğrencilerin ve velilerin merak ettiği konulardan biri olan "integral" konusunun müfredattan çıkarılmasının nedenleri hakkında bilgi verdi.

07.05.2024-09:18 - (Son Güncelleme: 07.05.2024-10:16) İntegral neden yok? Milli Eğitim Bakanı Tekin, müfredat açıklamasında bulundu

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, bugün İSOV-Dinçkök Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde düzenlenen bir etkinlikte yeni eğitim müfredatına ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Özellikle, öğrencilerin ve velilerin merak ettiği konulardan biri olan "integral" konusunun müfredattan çıkarılmasının nedenleri hakkında bilgi verdi.

Bakan Tekin, integralin müfredattan çıkarılmasının temel nedenlerinden birinin, mevcut müfredatın öğrencilerin gerçek yaşam becerilerini kazanmalarını desteklememesi olduğunu belirtti. İntegralin, genel olarak öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaşmayacakları karmaşık matematiksel kavramlar arasında yer aldığını ifade etti.

İntegral neden yok?

Ayrıca Bakan, müfredatın güncellenmesinde öğrencilerin ilgi alanları, teknolojik gelişmeler ve iş dünyasının ihtiyaçları gibi faktörlerin dikkate alındığını vurguladı. Bu çerçevede, integralin yerine daha güncel ve pratik matematiksel konuların öğrencilere sunulacağını belirtti.

Bakan Tekin, müfredatta yapılan değişikliklerin öğrencilerin bilgi ve beceri kazanımlarını artırmayı hedeflediğini sözlerine ekledi. Tekin, integralin müfredattan çıkarılmasının temel nedenlerinden birinin, mevcut müfredatın öğrencilerin gerçek yaşam becerilerini kazanmalarını desteklememesi olduğunu belirtti. İntegralin, genel olarak öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaşmayacakları karmaşık matematiksel kavramlar arasında yer aldığını ifade etti. Ayrıca Bakan, müfredatın güncellenmesinde öğrencilerin ilgi alanları, teknolojik gelişmeler ve iş dünyasının ihtiyaçları gibi faktörlerin dikkate alındığını vurguladı. Bu çerçevede, integralin yerine daha güncel ve pratik matematiksel konuların öğrencilere sunulacağını belirtti.

Bakan Tekin, müfredatta yapılan değişikliklerin öğrencilerin bilgi ve beceri kazanımlarını artırmayı hedeflediğini sözlerine ekleyerek, şunları söyledi:

“Müfredata katkı sunmak isteyen herkesi bekliyoruz dedik. Yapabileceğimiz en demokratik yöntemle yapmaya çalıştık. Sürecin şeffaf sürmesinden yanayım. Diyaloğa açığız.

Eski müfredatta toplama bir konu, çarpma, çıkarma bölme birer konu. Bunlar birleştirildi. Toplama-çıkarma bir konu yapıldı, seyreltme ve sadeleştirme bu tarzda da oldu. 

(Milli Eğitim Akademisi) Eğitim fakültelerinin kurumsal olarak Milli Eğitim Bakanlığı ile iş birliği yapmasında ısrarcıyız. Eğitimi biz yapacağız, üniversitelerden de bilimsel destek alacağız.

Öğretmen alımları mülakatla yapılacak. Çocuklarımızın en ehil ellere teslim edilmesine taraftarım.

Dünya örnekleri incelendi, örneğin Kanada Ontario eyaletinde integral kaldırılmış ve bugün baktığımızda Ontario eyaleti PISA’da 7. sırada yer almaktadır. Dolayısıyla integral konusunun lisans eğitiminde işlenmesinin daha doğru olacağı gerektiği değerlendirildi.” 


Ceren Pekşen
cerenpeksen@haber365.com
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal