İndicata’nın ikinci el online pazar raporundan elde edinilen veriler doğrultusunda, Mart 2023’te Türkiye ikinci el online binek ve hafifi ticari araç pazarında tekil 360 bin 458 adet aracın ilanı yayımlandı.
Bir önceki senenin mart ayıyla kıyaslandığında ilanların yüzde 7 arttığı gözlemlendi.
İlanı yayınlanan araçların yüzde 53’nün satışı gerçekleşti. Bununla birlikte 2023 yılı mart ayında bir önceki yılın mart ayına nazaran yüzde 28’lik artışla 189 bin 643 adet satış yapıldı.
Gerçekleşen satışlarda otomobillerin patı 81 iken hafif ticari araçların payı ise 19 olarak belirtildi.
Mart ayından şubat atına kadar olan sürede satışlar yüzde 50 yükselirken, Ocak-Mart 2023 toplamında satışlarda bir önceki senin aynı dönemine kıyasla yüzde 36 yükseldi.
Fiyatlar Yüzde 4,3 Arttı İkinci el online pazarında en çok satışı gerçekleşen ilk 32 markanın 253 modeline ait 2 bin 23 varyantının 2010-2022 model yıllarındaki 123 bin 663 adet ilanın fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, mart ayında 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında perakende fiyatların bir önceki aya göre yüzde 4,3 arttığı gözlendi.
İkinci el elektrikli oto satışları 592 oldu. Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, Mart 2023'te en yüksek payı 118 bin 175 adetlik satışla dizel otomobiller aldı.
Dizel otomobilleri, 63 bin 288 satışla benzinli ve 4 bin 102 adetle oto gazlı otomobiller takip etti.
Hibrit otomobillerin satış adedi 3 bin 486, ikinci el elektrikli otomobil satışları 592 oldu. Geçen yılın mart ayında 379 adet ikinci el elektrikli otomobil satılmıştı.
Ayrıca, geçen ay satılan binek araçların yüzde 41’i C segmenti araçlardan oluştu.
Geçen senenin aynı dönemi ile karşılaştırıldığında, B-SUV segmenti araç satışlarının toplam binek araç içindeki payının yüzde 4, D-SUV segmentinin payının yüzde 9 arttığı belirlendi.