Haziran Sonunda Temel Atılıyor! Kanal İstanbul'un İlk Köprüsünün Ayrıntıları Belli Oldu

Kanal İstanbul’un ilk köprüsünde detaylar belli oldu. Haziranın sonunda temeli atılacak olan ilk köprü hakkındaki detayları sizler için derledik.

13.06.2021-17:04 - (Son Güncelleme: 13.06.2021-17:12)Haziran Sonunda Temel Atılıyor! Kanal İstanbul'un İlk Köprüsünün Ayrıntıları Belli Oldu

Türkiye’de gözleri üzerine çeviren Kanal İstanbul projesinde detaylar gelmeye başladı. Haziran ayının sonuna doğru yapılacak proje kapsamında İstanbul'un Avrupa yakasında Karadeniz'den Marmara Denizi'ne uzanacak şekilde tasarlanan su yolu için ilk köprü inşa ediliyor. Yapılacak olan ilk köprünün temelinin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun katılım sağlayacağı törenle atılacağı düşünülüyor. 


'GERGİN EĞİK ASKILI KÖPRÜ’ PROJESİ 

Buna bağlı olarak, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi Başakşehir-Bahçeşehir-Nakkaş Kesim-08 (bağlantı yolları dahil) işi kapsamında, Sazlıdere geçişini sağlayan gergin eğik askılı köprü imalatı gerçekleşecek. 

TOPLAM UZUNLUĞU 1816 METRE OLACAK 

440 metre ana açıklığı uzunluğunda olacak köprünün, sağ ve solunda bulunan 210 metrelik yan açıklıklarıyla beraber uzunluğu 860 metreye ulaşırken, yaklaşım viyadükleri ile toplam uzunluğu 1618 metre olacak. Eğik askı halat miktarı 136 ve ankraj miktarı 272 adet olarak hesaplanan köprü, trafiğe 2x4 şeritli hizmet edecek. Köprünün platform genişliği ise 46 metre olacak. "Diamond" geometrisi ile tasarlanan köprü kuleleri, 196 metre yüksekliğe çıkacak. Kuleler, plan boyutları ve cidar kalınlıkları değişken kutu kesitli iki adet betonarme ayakla teşkil edilecek. Bu ayaklar, tabliye seviyesinde ve tepede enine kirişler vasıtası ile birbirlerine bağlanacak. 

TÜRKİYE'NİN ULAŞTIRMADAKİ STRATEJİK HAMLESİ 

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın 27 Nisan 2011'de açıkladığı ve kamuoyunda "çılgın proje" olarak bilinen Kanal İstanbul Projesi kapsamında 6 köprü yapılacak. Meydana gelecek projenin tahmini gideri 15 milyar dolar şeklinde belirlenirken proje kapsamında gerçekleşecek 6 köprünün maliyeti ise 1,4 milyar dolar olacak. Etrafına iki şehrin yapılacağı kanalın inşası esnasında 500 bin kişiye istihdam sağlanacak. Neredeyse 200'e yakın bilim insanı ile hazırlanan ve en az 5 sene devam etmesi düşünülen projede, yeşil alanlar zarara uğramayacak. 

ÇİN'İ AVRUPA'YA BAĞLAYAN EN SORUNSUZ ROTA 

Önceki mart ayında "The Ever Given" adlı geminin Süveyş Kanalı'nda karaya oturmasından sonra deniz ticaretinde olan alternatif yollar çok konuşulmuş, Türkiye’nin lojistik gücünü ve altyapısını bitirecek Kanal İstanbul Projesi'nin önemi ortaya çıkmıştı. Avrupa ve Orta Doğu'yu Çin'e, bağlayacak en problemsiz yol olarak jeopolitik konumu, üretim gücü, yüksek potansiyeli ve denizler arası aktarma ülkesi olması gibi avantajlarıyla Türkiye bu anlamda öne çıkmıştı. Türkiye'de boğazlarda yaşanacak bir kaza ya da olumsuzluk halinde de güzergahın kullanılamaz olması ihtimaline karşı da Kanal İstanbul'un hayata geçirilmesi hem alternatif rota seçeneği hem de boğazın çevresindeki yaşam bölgelerinin güvenliği açısından da önem taşıyor. 

'TARİHE DAMGASINI VURACAK'

Cumhurbaşkanı Erdoğan, bu projenin tarihe geçeceğine dikkat çekerek  'Kanal İstanbul da inşallah tarihe damgasını vuran bir eser olarak ülkemizin iftihar tablosu içerisindeki yerini alacaktır' şeklinde konuşmuştu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu da Çin'den Avrupa'ya ulaşan üç büyük ticaret yolu göz önüne alındığında, bir konteynerin Türkiye üzerinden 7 bin kilometre yol alarak 15 günde, Rusya Kuzey Ticaret Yolu üzerinden 10 bin kilometre mesafe kat ederek 15-20 günde, Süveyş Kanalı üzerinden ise 20 bin kilometre seyrederek 45-60 günde Avrupa'ya ulaştığına vurgu yapmıştı.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal