Plastik poşet 1 Ocak 2019 tarihi ile ücretli oldu. Bundan sonra iş yerlerinde ücretsiz poşet vermek yasak. Şarküteri, unlu mamuller ve sebze-meyve reyonları dışındaki bütün poşetler para karşılığında verilecek. İlk günden itibaren marketlere gidip ücretli poşetle karşılaşan vatandaşlar kasiyerler ve mağaza yöneticileriyle sorun yaşadı, sonrasında poşete para vermemek için kendi çözüm yolunu buldu.

Son 3 gündür sosyal medyanın gündemine oturan bu konu poşetin kullanımı yüzde 70 oranında azaltırken, pazar arabasıyla markete gidenlerle birlikte el arabasıyla gidip gülümseten görüntü verenler de oldu. Bütün bunların yanında en çok tartışılan konulardan biri de poşetin ebat ve kalitesi oldu.

TAZMİNAT AÇILABİLİR

Söz konusu durum hakkında görüşlerine başvurulan Tüketici Başvuru Merkezi Başkanı Aydın Ağaoğlu, ücrete tabi olan poşette standardın gerektiği kadar açık olarak belirlenmediğini, tüketicilerin itirazların haklı olduğunu ileri sürdü. Hatta sağlam olmayan poşete koyduğu ürünleri zarar gören tüketicinin, zararını satıcıdan talep edebileceği gibi, maddi ve manevi tazminat da isteyebileceğini belirtti. 6098 sayılı Borçlar Kanunu'nda 'Ayıplı Mal' kapsamına giren eylemlerin hesaplandığını, satıcının kusur ve sorumluluğunun belirtildiğine vurgu yapan Ağaoğlu 'Diyelim ki poşette reçel, bal gibi bir ürün var. Ya da yine bir plastik ambalaja konulmuş peynir. Poşet yırtılıp bu ürünler zarar görürse, hem onların zararını hem de manevi tazminat hakkı bulunur. Bu nedenle istismara açık bu konuda sınırlar net belirlenmeli. Hangi ebat 25 kuruş? Kalite neye göre belirlenecek? Bir eczane poşeti, kuruyemiş poşeti de 25 kuruş mu, bilmeliyiz' şeklinde konuştu.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.