Bakanlıktan 'Silah Ruhsatı' Açıklaması

İçişleri Bakanlığı, TBMM Başkanlığı'na sunulan yazılı soru önergelerine verdikleri cevapların bazı milletvekillerince kimi zaman çarpıtılarak, kimi zaman anlamından kopartılarak, kimi zaman da tahrif edilerek, yanlış anlaşılmalara sebep olacak şekilde basın ile paylaşıldığını bildirdi.

Bakanlıktan 'Silah Ruhsatı' Açıklaması

Bakanlığın yaptığı yazılı açıklamada, İçişleri Bakanlığı ile ilgili konularda yanıtlanmak üzere milletvekillerince TBMM Başkanlığı'na sunulan yazılı soru önergelerine cevapların verildiği kaydedildi.

Birçok milletvekili tarafından bu yanıtların basına doğru servis edildiğine dikkati çeken açıklamada, "Bazı milletvekillerince ise kimi zaman çarpıtılarak, kimi zaman anlamından kopartılarak kimi zaman da tahrif edilerek kamuoyunda yanlış anlaşılmalara mahal verecek şekilde basın ile paylaşılmaktadır" ifadeleri kullanıldı. 

'ÖNCEKİ YILLARI DA KAPSAYAN TOPLAM SİLAH RUHSATLARINI İÇERİYOR'

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun, CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in silah ruhsatlarıyla ilgili soru önergesine verdiği ceva hakkında bazı basın yayın organlarında, 2018 yılında 273 bin 447 silah ruhsatı düzenlediğine dair gerçek olmayan bilgilere yer verildiği aktarılarak "Oysa ki Bakanlığımızın soru önergesine verdiği cevap çok açık ve netti. Verilen cevapta 'Güvenlik görevlileri dışındaki kişilere 2018 Kasım itibarıyla 273 bin 447 silah ruhsatı düzenlenmiştir'. ifadesi yer almıştır. Bu ifadeden de anlaşılacağı üzere 273 bin 447 silah ruhsatı rakamı sadece geçen yılın rakamı olmayıp, daha önceki yılları da kapsayan toplam (kümülatif) silah ruhsatlarını içermektedir" açıklaması yapıldı.  

'ABARTILI MALİYET RAKAMI YER ALMIŞTIR'

Yine bugün CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu'nun, 2015-2018 döneminde Emniyet Genel Müdürlüğü'nün silah alımına ilişkin hangi firmaya ne kadar ödeme yapıldığına ilişkin soru önergesine verilen cevabın da kamuoyuna çarptırılarak servis edildiği ifade edilerek şu ifadeler kullanıldı:

"Basına verilen bilgilerde değişik firmalardan alınan silahların toplam maliyetinin 3 milyar 469 milyon 320 bin TL olduğuna dair gerçekle alakası olmayan, tamamen abartılı maliyet rakamı yer almıştır. Oysa ki söz konusu soru önergesine verilen cevap incelendiğinde 3 farklı firmadan alınan silahların toplam maliyetinin 34 milyon 693 bin 200 TL olduğu açıkça görülmektedir. Gerçek maliyetin 100 katı olan 3 milyar 469 milyon 320 bin TL rakamını basın ile paylaşmak, bilginin nasıl çarpıtılarak manipüle edildiğinin açık bir kanıtıdır."

'ŞEFFAFLIKTAN YANAYIZ'

Açıklamının son kısmında ise "Bakanlığımız yürüttüğü çalışmalar ile ilgili her zaman şeffaflıktan yana olmuş, hiçbir zaman kamuoyundan bu tür bilgileri gizlememiştir. Ancak kasıtlı bir şekilde son zamanlarda sıkça tekrarlanan, sorumluluk ve ciddiyetten uzak bu davranış biçimlerini kamuoyuyla paylaşmayı bir görev biliyor saygılarımızı sunuyoruz" denildi.

Son Dakika Gündem Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Gündem Haberleri