1

Soğuk havalarda kapalı alanlarda kalma süresi artıyor. Bu yüzden gribal enfeksiyon hastalıkları daha hızlı yayılıyor. Bu hastalıklara yakalanmamak için bağışıklığı güçlü tutmak gerekiyor. Beslenme Danışmanı Uz. Dyt. Yeşim Temel Özcan, grip ve soğuk algınlığına karşı mücadele eden besinler hakkında bilgi verdi. İşte detaylar...



2

Probiyotikler: Bağırsak florasının dengelenmesi bağışıklık sistemini destekleyeceği gibi özellikle fermente sebzede ve suyunda bulunan laktik asit bakterileri enfeksiyon ile mücadelede etmektedir. Soğan, enginar, sarımsak, hindiba, şeker pancarı, brokoli, pırasa, yer elması, avokado, bal kabağı, ev yapımı yoğurt, tatlı patates, turp en iyi prebiyotik kaynaklarındandır.



3

D Vitamini: Güneş ışığıyla vücut tarafından üretilen D vitamini eksikliğine, özellikle kış aylarında güneşten daha uzak kalınması sebebiyle daha fazla rastlanılmaktadır. Bu nedenle de grip ve soğuk algınlığı için de yine risk oluşturmaktadır. Özellikle güneş ışığından mahrum kalınan bu mevsimde doktor tavsiyesiyle D Vitamini desteği almak önemlidir.



4

C Vitamini İçeren Besinler: Bağışıklığı ve beyaz kan hücrelerini uyararak griple mücadeleye büyük destek olmaktadır. Yeterince meyve ve sebze tüketmek; gerekli olduğunda doktor tavsiyesiyle C vitamini desteği almak önemlidir. En yüksek C vitamini barındıran başlıca besinler şunlardır: Brokoli, kivi, portakal, biber çeşitleri, ananas, pembe greyfurt.



5

Çinko: Çinko insan vücudunda 200 den fazla enzimin aktivitesinde görev alan kofaktördür. Bağışıklık sistemini güçlendirici ve güçlü bir antiviral etkisi bulunur. Gribal bir enfeksiyon durumunda kişinin doktorundan destek alarak çinko desteğine başlaması gribal enfeksiyonla mücadelede önem taşır. En iyi çinko kaynaklarından bazıları kabak çekirdeği, kaju, deniz mahsulleri, yumurta, serbest gezen hayvan etleri, mantar, nohut,ıspanak olarak sıralanmaktadır.