09.01.2020-17:47 (Son Güncelleme:18.04.2021-21:52)


1

Göz yorgunluğu, gözlerin uzun süre ve yoğun şekilde kullanımıyla ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Günümüzde yaygın bir sorun haline gelen göz yorgunluğunu hafifletmek için bazı damlalar kullanabilirsiniz. Ancak kendinizin de yapabileceğini bazı yöntemler var...



2

Göz Masajı

Göz Masajı

Göz yorgunluğunu azaltmak için her gün göz kapaklarını masaj yapın. Masaj gözlerdeki kan dolaşımını arttırır ve göz çevresindeki kasları gevşetir. Aynı zamanda, gözlerdeki kuruluğu önler.



3

Güneş Işığı

Güneş Işığı

Güneş ışığı gergin ve yorgun gözleri dinlendirmek için yararlı bir tekniktir. Sabah erken güneşli bir yerde durun. Gözlerinizi kapatın ve güneş ışığı göz kapaklarınızın üzerine gelsin. Gözlerinizin üzerine güneşin sıcaklığını hissedin. Bu arada gözlerinizi yukarıya ve aşağıya, sağa ve sola çevirin. Bu uygulamayı sabah saat 8 ile 10 arasında yapmanızı öneriyoruz.



4

Soğuk Su

Soğuk Su

Soğuk su hafif göz yorgunluğunu gidermede çok etkili olabilir. Bu, kan dolaşımını artırır ve göz çevresindeki yorgun kasları gevşetir ve gözlerdeki şişliği azaltabilir. Yüzünüze ve gözlerinize, gergin veya yorgun hissettiğiniz zaman soğuk su ile yıkayın. Bu hareket gözlerinizi rahatlatacaktır.



5

Palming Yöntemi

Palming Yöntemi

Rahat bir konumda pozisyonda dik oturun. Ellerinizi birbirine sürterek ısıtın. Gözlerinizi kapatın ve göz kapaklarınıza basınç uygulamadan avuç içlerinizi koyun. Yaklaşık 30 saniye boyunca ellerinizi gözlerinizden çekmeyin. Bir oturuşta 3 ila 5 kez tekrarlayın. Gün içerisinde bu tekniği sık sık bu uygulayabilirsiniz.