24 Mart 2019
  • Istanbul 10°
  • Ankara
  • Izmir 10°
İmsak 05:29
Güneş 06:55
Öğle 13:16
İkindi 16:42
Akşam 19:26
Yatsı 20:46
BIST99.835
Dolar5,7445
Euro6,4830
Altın243,334

İstanbul Ticaret Odası Açıkladı; İstanbul'da Zam Şampiyonu Kıvırcık Salata Oldu

İstanbul'da Şubat ayında zam şampiyonu kıvırcık salata olurken, şehirler arası otobüs bileti ise fiyatı en çok düşen ürün oldu.

İstanbul Ticaret Odası Açıkladı; İstanbul'da Zam Şampiyonu Kıvırcık Salata Oldu

İstanbul Ticaret Odası Açıkladı; İstanbul'da Zam Şampiyonu Kıvırcık Salata Oldu

İstanbul Ticaret Odası (İTO), piyasaların şeffaflığını sağlamak ve kamuoyuna bilgi vermek sureti ile, geçtiğimiz Şubat ayında İstanbul'da perakende fiyatı en çok yükselen ve düşen ürünleri, fiyatları ve değişim oranlarıyla beraber açıkladı. İTO'nun İstanbul Ücretliler Geçinme İndeksi'nde bulunan 242 ürünün 82'sinin perakende fiyatı yükselirken, 36 ürünün fiyatı azaldı, 124 ürünün fiyatında ise bir değişiklik yaşanmadı.

KIVIRCIK SALATA FİYATI YÜZDE 30,98 YÜKSELDİ

Şubat ayında gıda harcamaları yaş kuru sebze ve meyve grubunda bulunan kıvırcık salata yüzde 30,98 ile fiyatı en çok artış gösteren ürün oldu. Fiyatında yükselme olan diğer ürünler; gıda harcamaları yaş kuru sebze ve meyve grubunda bulunan yüzde 25,51 ile maydanoz, sağlık harcamaları grubundan yüzde 24,26 ile ilaçlar, gıda maddeleri grubundan yüzde 18,67 ile salatalık, yüzde 15.79 ile maç giriş bilet ücreti ve 15.54 ile mandalina oldu.

ŞEHİRLER ARASI OTOBÜS BİLETİ YÜZDE 13,65 DÜŞTÜ

Şubat ayında ulaştırma ve haberleşme harcamaları grubunda bulunan şehirler arası otobüs bileti ücreti yüzde 13,65 düşme göstererek fiyatı en çok azalan ürün oldu. Fiyatında azalma yaşanan diğer ürünler; yüzde 13,31 ile kadın elbisesi, yüzde 12,38 ile kadın bluz, yüzde 10,28 ile kadın kazak, yüzde 8,06 ile kadın tayyör ve yüzde 6,98 ile karnabahar oldu.

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.