İBB, Yapımı Durdurulan Metrolar İçin Almanya'dan Kredi Aldı

İki yıldır yapımına ara verilen metro inşaatları, Almanya ve Fransa'dan alınan krediler ile yeniden başlayacak.

21.11.2019-14:13 - (Son Güncelleme: 21.11.2019-15:10)

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Anadolu Yakası'ndaki karayolu trafiğini rahatlatacak olan ve yapımı yaklaşık 2 yıl önce durdurulan Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı'nda çalışmalara yeniden başlanıyor.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun katılımıyla 26 Kasım 2019 Salı günü Sancaktepe Abdurrahman Gazi Metro İstasyonu inşaat alanında düzenlenecek törenle, kazı çalışmasını yapacak tünel açma makinesi TBM tekrar tünele indirilecek. Tüneller ve 6 istasyonun peronları TBM ile kazılacak.

Bilet holleri aç-kapa olarak yapılacak. 2 istasyonun peron ve bilet holü ise komple aç-kapa yöntemi ile gerçekleştirilecek.

ALMAN BANKASINDAN BORÇ KREDİ ALINDI

Çekmeköy–Sancaktepe–Sultanbeyli Metro Hattı için Ekim 2019'da yapılan anlaşma ile Deutsche Bank'tan kredi sağlandı. Hattın 2022 yılının son çeyreğinde hizmete açılması bekleniyor.

FRANSIZLAR DA KREDİ VERMİŞTİ
 
Reuters'ta yer alan habere göre Fransa İstanbul Başkonsolosu Bertrand Buchwalter, bu ay başında Fransız Kalkınma Ajansı'nın (AFD), Tuzla-Pendik metro yapımı için İBB ile 86 milyon euro tutarında bir kredi anlaşmasına imza attığını açıklamıştı.
 

Mayıs 2017'de yapımına başlanan projede, 29 Aralık 2017'de İBB tarafından çalışmalar durdurulmuş, Mart 2018'de tekrar başlatılmıştı.

Fakat, hak ediş ödemelerinin yapılamaması sebebiyle Ekim 2018'de inşaat tekrar durmak zorunda kalmıştı.

Metro hattında yapılan fiziki imalat oranı yaklaşık yüzde 6 seviyesinde.

65 bin yolcu taşınacak

10.9 km'lik 8 istasyonlu hatta, yolculuk süresi 16 dakika sürecek ve saatte tek yönde 65 bin yolcu taşınabilecek. Son teknolojiyle inşa edilen ve tam otomatik sürücüsüz metro olarak hizmet verecek hattın istasyonlarında, tam boy peron ayırıcı kapılar kullanılacak.

Samandıra İstasyonu'nda sürücülerin park ederek metro ile yolculuğuna devam edebilmesi için 336 araç kapasiteli tam otomatik mekanik otopark yapılacak.

YAPIMI DURAN HATLAR

Peki ya bu hatlar hangileri, İstanbullu hangi durak tabelalarını görüyor ama çalışma göremiyor. İşte o hatlar;

-Çekmeköy-Sancaktepe Sultanbeyli Metrosu

Uzunluğu: 17.8 km
Fiyatı: 2 milyar 342 milyon lira
Süresi: 1.020 gün

-Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu

Uzunluğu: 13 km
Fiyatı: 2 milyar 469 milyon lira
Süresi: 1.020 gün

-Kirazlı-Halkalı Metrosu

Uzunluğu: 9.7 km
Fiyatı: 2 milyar 414 milyon lira
Süresi: 1.020 gün

-Başakşehir-Kayaşehir Metrosu

Uzunluğu: 6 km
Fiyatı: 969 milyon lira
Süresi: 900 gün

-Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosu

Uzunluğu: 12 km
Fiyatı: 1 milyar 613 milyon lira
Süresi: 1.020 gün

-Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metrosu

Uzunluğu: 18.5 km
Fiyatı: 3 milyar 49 milyon lira
Süresi: 1.080 gün

Son Dakika Ekonomi Haberleri için aşağı kaydırınız.

DNC Medya
DNC Medya
bilgi@haber365.com.tr
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal