1

Diyabetin tüm dünyada artmasıyla birlikte hastalıktan kurtulmak için önlemler alınıyor. Sağlıklı beslenmenin yanı sıra doğal beslenme alışkanlığı diyabetle mücadelede önemli rol oynuyor. İşte diyabetle mücadelede öne çıkan besinler...



2

Badem Bol miktarda lif içeren badem, düzenli tüketilirse hem şeker dengeleyici olarak, hem de öğünler öncesinde açlık hissini bastırarak etkili olabilir.



3

Yeşil Çay Tokluk hissini artıran yeşil çayın, buna bağlı olarak diyabetiklerde olumlu sonuçlar doğurabileceği düşünülmektedir.



4

Çemen Tohumu Bol miktarda lif içerdiği için gıdalardaki şekerin emilmesini geciktirir. Aynı zamanda nişastalı yiyeceklerin şekere dönüşümünü azaltarak ani şeker yükselmesini engelleyebilir.



5

Pırasa Sarımsak ve Soğan Bu üç sebzenin de hem şeker hem de kötü kolesterolü düşürücü etkisi olduğu biliniyor.



6

Tarçın Tarçının kan şekerini düşüren insülin hormonunun salınımını ve etkisini arttırdığı düşünülüyor.