Depremzedeler geçici kimlik belgelerini e-Devlet üzerinden alabilecek

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, depremlerden etkilenen vatandaşların kimlik kartı başvurusu yapmadan da geçici kimlik belgelerini e-Devlet’ten alabileceğini açıkladı.

18.02.2023-14:27 - (Son Güncelleme: 18.02.2023-17:24) Depremzedeler geçici kimlik belgelerini e-Devlet üzerinden alabilecek

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü, depremzedelere geçici kimlik belgelerine e-Devlet’ten ulaşabileceğini duyurdu.

AA'da yer verilen habere göre, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünce mağduriyetlerini azaltmak amacıyla, kimlik kartı başvurusuna gerek olmadan geçici kimlik belgelerini e-Devlet’ten alabilmelerine olanak sağlıyor.

e-Devlet'ten başvurulabiliyor 

Geçici kimlik belgesini alabilmek için depremzedelerin yerleşim yeri veya diğer adresinin, depremden etkilenen illerde olması yeterli olacak

Geçici kimlik belgesi

Yaşanan depremden etkilenen illerde yerleşim alanı ya da diğer adres kaydı olan depremzedeler, kendilerinin yanı sıra veli ya da vasisi oldukları geçici kimlikleri e-Devlet’ten barkodlu olarak ulaşabilir. Barkodlu geçici kimlik belgesi, üç ay, yeni kimlik kartı alınıncaya kadar geçerli olacak.

Ömer Faruk Ekinci
ekomerfaruk@gmail.com
YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal