Otomobil sektöründeki dev isimlerden biri olan Hyundai, Hindisan’a özel olarak ürettiği uygun fiyatlı Santro modelini Türkiye’de satışa çıkarıyor! İşte detaylar..
Hyundai 87 bin TL’lik en ucuz modelini Türkiye’ye getiriyor. Piyasada tüm dengeler değişecek.
Geçtiğimiz yıla kadar 200 bin TL altına satılan 2. el araçlar bile şimdilerde 500 bin TL’nin üzerine satılmaya başlamış durumda. Sıfır otomobillere baktığımızda ise en ucuz seçeneklerin dahi 260 bin TL ve üzeri fiyatlardan başladığını görüyoruz.
Santro için kollar sıvandı
Fiyatların düşmesi ise çok da mümkün görünmüyor. Kurlarda yaşanan düşüşlere rağmen otomobil fiyatları hala beklenen seviyelere düşmüş değil.Bu anlamda otomobil fiyatlarının düşmesi için tek bir seçenek kalıyor. Bu seçenek de ülkemizdeki otomobil üreticilerinin daha ucuz modellerini ülkemizde satışa sunması. Bu konudaki ilk hamle Hyundai’den gelecek. Hyundai Asya pazarındaki en ucuz modeli Santro için kolları sıvadı.
Hindistan’da çok popüler
Hyundai Santro normalde Asya pazarında, özellikle de Hindistan’da çok popüler. Dolayısıyla Santro’nun bu anlamda ülkemizdeki fiyatlar için ilaç olacağını söyleyebiliriz.
Hyundai’nin Türkiye’de de satışa sunulacağı iddia edilen modeli Santro, kısmen de olsa i10’u andıran bir model. 1.1 MPI motor ile gelen otomobil 5 ileri manuel vitesle geliyor. Benzinli motoru ile tatminkar bir performans sunan Hyundai Santro, Hindistan’da vergiler dahil 87 bin TL’ye satılıyor.
Peki bu modelin Türkiye’deki satış fiyatı ne olacak? Hemen belirtelim. ÖTV ve KDV’yi hesaba kattığımızda karşımıza 150 bin TL civarında bir etiket çıkabilir.
Bu fiyatın da günümüz koşullarına nazaran hayli uygun olduğunu gözlemleniyor.
Citroen'e rakip geldi!
Hyundai 87 bin TL’lik en ucuz modeli Santro'nun ucuzluk konusunda Citroen'in ürettiği en ucuz araç olan yeni elektrikli araç modeli Ami'ye rakip olacağı düşünülüyor.
Avrupa genelinde Citroen Ami’nin satış fiyatı 7.000 Euro olarak belirlendi. Ami’nin Türkiye satış fiyatı ise şimdilik 215.000 lira olarak fiyatlanmış durumda.
Citroen Ami'nin özellikleri nelerdir?
Fransa'da elekrikli scooter olarak geçen ve B sınıfı ehliyet gerektirmeyen araç için 14 yaşını doldurmuş olmak yetiyor. Diğer Avrupa ülkelerinde ise bu yaş 16'ya çıkıyor. Türkiye'de ise Citroen Ami’nin kullanımı için ehliyet şartı aranıp aranmayacağı ise bilinmiyor. Yüzde yüz elektrikli olan Citroen Ami'nin azami hızı 50 kilometre/saat. İç tasarımı oldukça sade ve basit tasarlanan Ami, müşterileri için rahat ve kolay bir kullanım amaçlıyor. 5.5 kWh kapasiteli lityum iyon bataryasıyla menzili 70 kilometreye kadar çıkıyor. Ami, ev tipi prizlerde yalnızca 3 saatte şarj olabiliyor. Ami’nin Avrupa satış fiyatı ise 7 bin Euro civarında. Türkiye'ye sınırlı sayıda gelen elektrikli araç Citroen Ami'ler, büyük bir ihtimalle araç paylaşım modelinde hizmet verecek. Citroen Ami modeli, elektrikli scooter olarak tanımlanıyor. Bu nedenle Citroen Ami’den ÖTV alınmayacağı belirtiliyor. Ancak Citroen Ami’nin Türkiye fiyatı ile ilgili henüz bir açıklama yapılmadı.
Citroen Ami'nin boyutları nelerdir?
Boyutları nedeniyle şehir içinde kullanıcılarına park konusunda bir avantaj sağlayan Citroen Ami'nin Türkiye'deki tüketiciler tarafından nasıl karşılanacağı önümüzdeki süreçte belli olacak.
2 kişilik oturma kapasitesine sahip olan ve bagajı bulunmayan Citroen Ami, 14 inç büyüklüğündeki tekerlekler ile satışa sunulan araç, 2.41 metre uzunluk, 1.39 metre genişlik ve 1.52 metre yüksekliğe sahip.
Haberimizin devamında bu iki modele ek olarak, Türkiye'de satılan en uygun fiyatlı 2022 model ilk 10 otomobili derledik. İşte marka marka güncel otomobil fiyatları..