Çanakkale Köprüsü’nde Yeni Gelişme: Ne Zaman Açılacak?

Çanakkale Boğazı Avrupa ve Asya kıtalarını birbirine bağlayacak. 1915 Çanakkale Köprüsü'ne 30 tabliye blokunun montajı yapıldığı açıklandı.

19.08.2021-14:46 - (Son Güncelleme: 19.08.2021-16:25)Çanakkale Köprüsü’nde Yeni Gelişme: Ne Zaman Açılacak?

'Dünyanın en uzun asma köprüsü' unvanını kazandıracak kuleler arasındaki 2023 metrelik orta açıklıkta araçların geçeceği yol da yeni gelişmeler gerçekleşti. 

Cumhuriyetin 100'üncü kuruluş yılını simgeleyen kuleler arasındaki 2023 metrelik orta açıklıkta, her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki mega tabliye bloklarının birleştirilmesiyle Çanakkale Köprüsü'nün yolunda da sona gelinmeye başladı. 18 Mart 2022'de hizmete açılması planlanan köprü sayesinde Çanakkale Boğazı, 6 dakikada geçilecek ve kesintisiz ulaşım sağlanacağı bekleniyor. 

TEMELİ CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN TARAFINDAN ATILDI

Araç sayılarının artmasıyla birlikte Çanakkale Boğazı'nda uzun kuyruklar oluşuyordu. Kış aylarında olumsuz hava koşullarının etkili olduğu günlerde ulaşımda aksamalar yaşandığı görülüyor. Bütün bu problemlere kalıcı çözüm üretecek ve boğazda kesintisiz ulaşım sağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün hizmete açılması için sona yaklaşıldı. Avrupa ve Asya kıtalarını Çanakkale Boğazı'nda ilk kez birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Mart 2017'de atıldığı biliniyor. Aradan geçen 4,5 yıllık süre sonunda köprünün sonuna yaklaşıldı. 

Ana halatların montajının tamamlandığı köprüde, araçların geçeceği yolu oluşturacak tabliye bloklarının montajı bir süre önce başladığı biliniyor. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yolunu oluşturacak, her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki mega tabliye bloklarının bağlanacağı askı halatlarının ana halatlara montajı devam ettiği belirtildi. 

KÖPRÜ ÇALIŞMALARINI İZLİYORLAR 

Orta açıklıkla beraber kuleler ile yaklaşım viyadüklerinin bağlantısını sağlayacak kenar açıklıklara şu ana kadar toplam 30 tabliye bloku montajı yapıldığı aktarıldı. 

Ali Tülümen, köprü çalışmaları izlediklerini söyledi. Tülümen, "Adım adım köprünün gelişmesini ve inşaatını izliyoruz. Bugün de gemiyle yeni bir tabliyenin geldiğini görüyoruz. Tahminen en büyüklerinden bir tanesi.. Onların tutucu halatların montajını bugün gözlemliyoruz. Onları yukarı doğru çekiyorlar ve kancalarını hazırlıyorlar. Büyük bir ihtimalle 18 Mart 2022 tarihinde açılacağını umuyoruz. Memleket için hayırlısı olsun. Tabi sıkıntısı da oldu sitemize, 2 senedir tozu ve gürültüsünü de çekiyoruz..İnşallah bundan sonra faydasını göreceğiz diye düşünüyoruz. Trafiği hafifleteceğine inanıyoruz. Yıllardır feribotlarla vatandaşların İstanbul'a gidiş gelişlerinde hafta sonu ve bayramlarda sıkıntı oluyordu. Köprüyle bu sıkıntı halledilmiş olacak. Fiyatlar da uygun olursa vatandaş geçebilir diye düşünüyoruz" ifadelerinde bulundu.

KIRMIZI BEYAZA BOYANACAK 

Cumhuriyetin 100'üncü kuruluş yıl dönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla köprü tamamlanınca 'dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü' unvanına sahip olacağı biliniyor. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları, Türk bayrağının renkleri olan kırmızı beyaza boyanacağı açıklandı. 

318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi'ni simgeleyecek kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde tasarlanacak. Köprünün 770'er metre yan açıklıklarla toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olması planlanırken, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle toplam geçiş uzunluğu 4 bin 608 metre olacağı açıklandı. Gidiş geliş 3 şeritli olacak köprünün 45,06 metre genişlikte olması öngörülürken, köprü tabliyesinin iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacağı gelen bilgiler arasında. 

1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli boyutlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil),4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edileceği açıklandı.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal