Bu öğretmenler fotoğraflarıyla sosyal medyanın yeni gözdesi oldu.
Yeni bir yere doğru yol alıyorsanız, doğru yolda olduğunuzu nasıl anlarsınız? yol işaretlerini ve bir harita (bugünlerde daha çok gps) kullanırsınız. eğitim dünyasında, öğrencileriniz için koyduğunuz hedefler sizin varış noktanız üzerindeki yol işaretleriniz gibi iş görür. planınız ise haritanızdır. bir plan yapmak derslerinizde yaratıcılığın eksik olduğu anlamına gelmez, aksine bu plan size, yaratıcılığı içinde dilediğiniz gibi kullanabileceğiniz bir çerçeve verir.
Her iş günümüz “destansı” güzellikte geçmez. bazen hayat sıradan ve sıkıcıdır. büyük resmi görebilen ve bir amaç duygusu olan öğretmenler, zor ve sıkıcı günlerin üstesinden gelebilirler çünkü onların gözleri yolun sonuna odaklanmıştır.
Bir ders planı hakkında saatlerce ter döküp de, öğrencilerinizden küçücük bir gülümseme ya da “çok güzel bir dersti!” gibi bir övgü almadan dersi bitirmek kadar kötü bir şey yoktur. çok fazla şey vermek ve anında sonuçlarını görememek çok zordur. anlık hazlardan medet uman öğretmenler kısa sürede tükenir ve hayal kırıklığına uğrar. öğrenmek, ilişkiler ve eğitim oldukça dağınık bir uğraştır. daha çok bir bahçeye bakmaya benzer. büyürken bolca zamana ve bolca kire ihtiyaç duyar.
Öğrenci geribildirimini doğru okumak önemlidir. öğrencilerini hiç dinlemeyen bir öğretmen eninde sonunda başarısız olacaktır. öğrencilerini sürekli dinleyen bir öğretmen de eninde sonunda başarısız olacaktır. ne zaman dinleyip karşındakinin fikrini uygulamak gerektiğini bilmek ve ne zaman “hayır, böyle yapıyoruz. çünkü ben öğretmenim ve uzun vadedeki büyük resmi görebiliyorum” diyeceğini bilmek kolay bir iş değildir.
İşte internet'in fenomen öğretmenleri...
Negatif enerji yaratıcılığı öldürür ve hata yapma korkusunun oluşması için harika bir zemin hazırlar. iyi öğretmenlerin iyimser ve neşeli bir ruh halleri, canlılıkları ve enerjileri vardır. anlık başarısızlık ya da terslikleri geçmişte bırakıp nihai hedefe odaklanırlar. pozitif olmak yaratıcılığı besler.
Bu, anne babalar için de geçerlidir. öğrenciler kendilerine inanacak birilerine ihtiyaç duyarlar. kendi yeteneklerini görebilecek daha bilge ve yaşlı insanlara gereksinim duyarlar. başarılı öğretmenler çıtayı yüksek tutar ve sonra hata yapmanın normal olduğu bir ortam yaratırlar. bu, öğrencilerin kendilerinden beklenen hedeflere ulaşana kadar denemekten vazgeçmemeleri için onları motive eder.
Mizah ve zeka, kalıcı bir izlenim yaratır. stresi ve gerilimi azaltır. insanlara içinde oldukları duruma farklı bir açıdan bakma şansı verir. eğer 1000 öğrenciye en sevdikleri öğretmen hakkında sorular sorsanız, bahse girerim yüzde 95’i komik ve biraz çatlaktır.
Evet öğrencilerin cesaretlendirilmeye ihtiyacı var, ama gerçek bir cesaretlendirmeye. eğer yapabileceklerinin sadece yüzde 50’sini yaptıklarını bildiğiniz halde onları övüyorsanız, bu onlara iyilik olmaz. hiçbir övgünün ve takdirin olmadığı bir ortam yaratın demek istemiyorum, ancak övgülerinizi mantıklı bir şekilde kullandığınız için değerli olduğu bir ortam yaratmalısınız.
Bilge bir söz vardır: “biraz fazla ileri gidenler, birinin ne kadar ileri gidebileceğini bilen kişilerdir.” riske girmek, başarı formülünün bir parçasıdır. öğrencileriniz, sizin sınıfta yeni bir şeyler denediğinizi görmeye ihtiyaç duyarlar. kendi risklerinizi alırken hatalarla nasıl baş ettiğinizi yakından izleyeceklerdir. inanın bu, öğrettikleriniz kadar önemli ve değerlidir.
Tutarlılık, “yapışıp kalmak” ile karıştırılmamalıdır. tutarlılık, yapacağım dediğiniz şeyi yapmanız ve ruh halinize göre kurallarınızı değiştirmemenizdir. böylece öğrencileriniz ihtiyaç duyduğunda size güvenebilirler. çağın gerisinde kalmış öğretim metotlarına takılıp kalan öğretmenler tutarlılıklarıyla böbürlenebilirler, ancak bu zekice maskelenmiş bir inattan başka bir şey değildir.
Takılıp kalmış ve inatçı bir öğretmen olmayı önlemek için, başarılı öğretmenler eğitim yöntemleri, yöntemlerinin sunumu ve öğrencileriyle nasıl bağ kurdukları üzerinde uzun uzun düşünürler. derin düşünce, biraz anlayış ve kararlılıkla güçlendirilebilen zayıflıkları ortaya çıkarmak için gereklidir. eğer çevrelerinde destek alabilecekleri kendilerinden daha bilge ve yaşlı kişiler yoksa, derin düşünen öğretmenlerin cesaretleri kolayca kırılabilir. bir akıl hocasına sahip olmak için asla çok yaşlı ya da çok bilge olamazsınız. akıl hocaları, “evet, düşüncelerin doğru” ya da “hayır, yanlış yapıyorsun çünkü..” diyen ses olabilir. akıl hocaları, insanlara farklı bir bakış açısı sağlar.
Anne babalar ile öğretmenler arasındaki işbirliği bir öğrencinin başarısı için kesinlikle hayati değer taşır. mutlaka açık bir iletişim yolu yaratın ki anne babalar size endişeleriyle gelebilsinler ve aynı şekilde siz de onlara gidebilin. bir öğretmen ve anne baba “birleşik bir cephe” oluşturursa, öğrencilerinizin kaybetme şansı çok düşük olur.
İşini seven öğretmenleri hemen fark edersiniz. sanki bulaşıcı bir enerji yayarlar. konu, çok zor bir matematik işlemi bile olsa, mutlaka canlıdır. eğer işinizi ya da konunuzu sevmiyorsanız, bu öğretmenize de yansır. neden motivasyonunuzun düşük olduğunu ve kendinizi sönük hissettiğinizi anlamaya çalışın. belki de konuyla hiçbir ilgisi yoktur ve bu his sadece beklentilerinizden kaynaklanıyordur. beklentilerinizi yeniden ayarlayın. belki de öğretme sevginiz tekrar geri gelecektir.