15.09.2020-17:11 (Son Güncelleme:22.04.2021-20:17)


1

Sağlıklı bir yaşam için tüm vücudumuzun sağlıklı olmasını hedeflemeli ve yaşantımızı bu doğrultuda şekillendirmeliyiz. Böbrek sağlığına dikkat ederek birçok hastalığın önüne geçmemiz mümkün. Peki sağlıklı böbrekler için ne tüketmeliyiz? Böbrekler, vücudumuzda toksinlerin atılmasını sağlayan, hormon salgılaması görevini yerine getiren, kan basıncını düzenleyen ve benzeri birçok görevi üstlenen organlarımızdır. Sağlıklı bir yaşam için, böbreklerimize iyi bakmalı ve sağlıklı olmaları için dikkatli beslenmeliyiz. Böbrekleri korumak için tüketebileceğiniz 7 besin…



2

Lahana

Lahana

Mineral ve güçlü bitki bileşikleri ile lahana tüketmek, K,C ve B vitaminleri ile böbreklerimizi güçlendirir. İyi bir lif kaynağı olan lahana, aynı zamanda sindirim sistemi için de oldukça faydalıdır.



3

Biber

Biber

İçerisinde bolca C vitamini olan biberin, antioksidan özelliği vardır ve böbrek sağlığına çok faydalıdır.



4

Yumurta

Yumurta

Yumurtanın sarısının da çok besin değeri yüksektir, fakat beyazı tam anlamıyla böbrek dostudur. Ayrıca yüksek oranda protein kaynağıdır.



5

Sarımsak

Sarımsak

Doğal antibiyotik olarak bilinen sarımsak da böbreklere faydalıdır. Böbrek taşlarının önüne geçer ve idrar söktürücü özelliği vardır. Fakat böbrek sorunu olan kişiler, tükettikleri sodyum miktarına dikkat etmeliler. Sarımsak ve tuz ikilisi sevilse de, sarımsak tüketirken kullanılan tuz abartılmamalı.



6

Yaban Mersini

Yaban Mersini

En iyi antioksidan kaynaklarından biri olan yaban mersini, kalp hastalıklarına, kansere ve diyabete karşı vücudu korur.



7

Ananas

Ananas

Anansın potasyum değeri, birçok tropikal meyveye oranla düşüktür. Bu nedenle, böbrek sorunu yaşayanlar ananası gönül rahatlığıyla tüketebilirler.



8

Bulgur

Bulgur

Diğer tahıllara göre fosfor ve potasyum oranı yüksek olduğu için bulgur iyi bir alternatiftir. Ayrıca bulgur, B vitamini, magnezyum, demir ve manganez barındırır.