Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Ne Yapılmalı?

Yaklaşık bir yıldır hayatımızda olan koronavirüsle birlikte alışkanlıklarımızda farklılık yapmaya başladık. Bu hastalığa karşı uzmanların en çok önerdiği şeylerin başında ise bağışıklık sistemini güçlendirmek geliyor. Peki bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapılmalı?

27.01.2021-12:21 - (Son Güncelleme: 27.01.2021-12:21)Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Ne Yapılmalı?

Kış ayları ile birlikte vücut ısısının ve direncinin düştüğü bir döneme giriliyor. Bu dönemde hastalıklara karşı savunmasız kalınması öngörülen bir durum olarak biliniyor. Ancak dünyayı etkisi altın alan koronavirüsle birlikte aldığımız önlemleri arttırmak önemli bir durum haline geldi.

Sağlık Bakanlığı'ndan Dünya Sağlık Örgütü'ne kadar birçok kurum bu hastalığa karşı en büyük savunmanın bağışıklık sistemini güçlendirmek olduğunu vurguluyor.

Son zamanlarda en çok konuşulan konulardan bir haline gelen bağışıklık sistemi için farklı görüşler yer alsa da halk arasında kulaktan kulağa yayılan bilgilerin doğruluğu sorgulanıyor. Ancak uzmanlar konu ile ilgili araştırmalarını ortaya koyarak bu yanlışları gözler önüne serdi.

BAĞIŞIKLI SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRMEK İÇİN UZMANLAR NE ÖNERİYOR?

Vücudumuzda bulunan bütün sistemler birbiriyle bağlantılı ve koordineli olarak çalışmaktadır. Bundan dolayı bağışıklık sistemindeki bir durum bütün vücudun sağlığını tehlikeye atmaktadır. Uzmanlar özellikle sigara içmenin bağışıklık sistemini zayıf kıldığını vurguluyor.

Çok fazla alkol tüketmek, vücut sağlığını olumsuz etkilediği gibi düzensiz ve az uyku da bağışıklık sistemini kötü etkileyen durumlar arasında. Stresten uzak durmak, düzenli egzersiz yapmak bağışıklık sistemini korumanın en iyi yollarından biriyken, beslenme düzeni de büyük ölçü de etkili olmaktadır.

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİNİ GÜÇLENDİRMEK İÇİN NE YENMELİ?

Kış aylarında tüketilen nar, elma ve turunçgiller bağışıklık sistemini güçlendiren en önemli besinlerin başında geliyor. Antioksidan özelliklerinin de bulunduğu bu besinler, A, B6, C, E, K  vitaminlerini yüksek oranda barındırırlar.

Kereviz, havuç, ıspanak gibi kış sebzeler de yine bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerdendir. Bunların yanı sıra soğan, sarımsak, bal, kefir de kış aylarında bağışıklık sistemi için tüketilmesi gereken yiyeceklerdir.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR