Amatör Astronomlar Yeni Bir Kuzey Işıkları Formu Görüntüledi

Araştırmacılar, kuzey ışıklarının yeni bir formunun amatör astronomlar tarafından görüntülendiğini açıkladı.

30.01.2020-14:43 - (Son Güncelleme: 30.01.2020-14:46)

Amatör gökbilimciler, "kumullar" olarak bilinen yeni bir tür kuzey ışığını keşfetmeye yardımcı oldular.

Amatörler, muhteşem bir şekilde parıldayan dalgalardan meydana gelen "yeni kuzey ışığı formu" keşfi için uzay araştırmacılarıyla birlikte çalıştılar.

"Kumullar"ın güneş tarafından salınan parçacıkların atmosferimizdeki oksijen atomlarının aydınlatması sebebiyle oluştuğu düşünülmektedir.

Yeni yayınlanan bir çalışmada araştırmacılar, kumulların kökenini Dünya'nın üst atmosferine kadar izlediler.

Güneş, güneş rüzgarı olarak bilinen yüklü parçacık akışını iter. Dünyanın iyonosferine ulaştıklarında, üst atmosferde bulunan oksijen ve azot atomlarını heyecanlandırırlar ve bu enerji ışık olarak salınır.

Kuzey ışıkları genellikle tek bir fenomen olarak görülse de, bulut gibilerdir: her birinde kendi özel yollarıyla oluşturulmuş farklı türde bir dizi vardır.

Yeni keşif, Helsinki Üniversitesi'nden Minna Palmroth'un kuzey ışıkları meraklıları ile yaptığı işbirliği içinde bu farklı kuzey ışıklarını toplamak istemesiyle başladı. Bu amatörler, Palmroth'un kuzey ışıklarını izleyenlere rehberlik etmek amacıyla hazırladığı kitap için aralarından seçtiği ve kategorize ettiği kuzey ışıklarının binlerce farklı örneğinin fotoğraflarını çekti.

Amatörler bu görüntüleri Facebook aracılığıyla bir araya getirirken, çoğunun mevcut sınıflandırmanın bir parçası olmayan bir tür kuzey ışığı içerdiğini keşfettiler. Bunlar daha sonra incelenmek üzere bir kenara bırakıldı ve kitap yayınlandı.

Çıktıktan sadece birkaç gün sonra, meraklılar gizemli formu tekrar fark ettiler:bir plajdaki kum tepelerine benzeyen yeşil renkli bir dizi dalga gördüler. Durumu Profesör Palmroth'a bildirdiler.

Kuzey ışıkları ve astronomi amatörü Matti Helin yaptığı açıklamada, "Araştırma işbirliğimizin en unutulmaz anlarından biri, fenomenin ortaya çıktığı ve gerçek zamanlı olarak inceleyebildiğimiz zamandı" diyor.

Amatörler ve uzay araştırmacıları Finlandiya'nın dört bir yanından gelen fotoğrafları harmanlamak için birlikte çalıştılar. Görüntüleri birleştirmek ve arka planda yıldızlar gibi ipuçları aramak, bilim insanlarının ışıkların tam olarak nereden geldiğini keşfetmelerini sağladı.

Son Dakika Kültür-Sanat Haberleri için aşağı kaydırın.

En Çok Okunanlar