Sağlıklı beslenmede, rafine şekerler yerine doğal bal kullanmak oldukça önemli bir nokta. Çünkü balın sağlığa pek fazla yararı bulunmaktadır. Bal tüketirken dikkat etmeniz gereken en önemli şey, işlenmemiş ve saf olmasıdır.

Bal, doğanın bizlere sunduğu en saf ve şifalı besinlerden biridir. Doğal tatlandırıcı görevi üstlenir. Demir, çinko, kalsiyum, potasyum, fosfor, selenyum gibi mineraller açısından oldukça önemlidir. Vitamin olarak B6 vitamini, tiamin, riboflamin, niasin ve pantotenik asit bulunur. Bir yemek kaşığında 64 kalori bulunan bal, glisemik indeksi düşük bir besindir.

İşte bal tüketmeniz için en sağlıklı 8 neden:

- Bal tüketmek vücuda enerji verir.

- Bal kilo vermek isteyenlere yardımcı olur.

- Vücudu alerjik reaksiyonlarını azaltır.

- Vücuttaki antioksidan miktarını yükseltir.

- Şeker hastaları için mucizevi bir besindir.

- Mide rahatsızlıklarını geçirmede yardımcı olur.

- Rahat uyumanız için oldukça faydalıdır.

- Öksürük ve boğaz ağrısını keser.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.