29.04.2024-10:37 (Son Güncelleme:29.04.2024-10:37)

Yeni müfredat taslağında dikkat çeken ayrıntı: Okullarda Türkiye’nin kalkınma projeleri anlatılacak

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından duyurulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile beraber okullarda Türkiye’nin kalkınma projelerine dair bilgiler verilecek. İşte detaylar…

Yeni eğitim öğretim yılında uygulamaya konacak olan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde klasik derslerle birlikte Türkiye’nin yeni dönemde gerçekleştireceği kalkınma projeleri de detaylı olarak sınıflarda anlatılacak.

Türkçe İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş tarihini ve gelişme adımlarını içerecek. Öğrenciler, araştırmaları esnasında milli sanayi hamleleri ve teknoloji ilerlemeleri üzerinden cesaret ve girişimcilik kavramlarını ele alacaklar.

ASELSAN, TÜBİTAK ve daha fazlası

Haber7’de yer alan habere göre; Ortaokul fen bilimleri derslerinde ise öğrencilere, ASELSAN tarafından geliştirilen ormanlık alanlardaki güvenliği artırmaya yönelik askeri standartlara uygun orman içi gözetleme radarı hakkında araştırma yapma görevi verilecek. Bu dersler aynı zamanda TÜBİTAK UZAY ve TUA tarafından yürütülen projeleri de ele alacak. Öğrenciler, bu kapsamda Türkiye'nin ilk astronotu Alper Gezeravcı'nın uzaya çıkış tarihini, görevini ve görev armasının anlamını inceleyecekler.


Coğrafya derslerinde Türkiye’nin mutlak ve göreceli konumu

Coğrafya derslerinde, Türkiye'nin hem mutlak hem de göreceli konumu üzerinde durulacak ve Mavi Vatan ile Gök Vatan kavramları ele alınacak. Mavi Vatan'da (Karadeniz, Akdeniz, Adalar Denizi, Marmara Denizi) KKTC'nin Türkiye ve Türk dünyası için taşıdığı öneme vurgu yapılacak. Ayrıca, Türkiye'nin stratejik madenlerinin dağılışı, özellikle başta bor olmak üzere, haritalarla incelenecek. Savunma sanayisi ve yerli sanayi üretiminin dış politikadaki rolü de özel bir vurguyla ele alınacak.

Yeni müfredat taslağında, fen bilimleri derslerine önemli yenilikler getirildi. Öğrencilerin ilkokuldan lise son sınıfa kadar bilimsel keşif sürecine daha etkin bir şekilde dahil olmaları hedefleniyor. Temel eğitimde, fen bilimleri derslerine çevre odaklı bir vurgu yapılacak ve Türk-İslam bilim insanlarının katkıları üzerinde durulacak. Liselerde ise biyoloji müfredatına biyoinformatik, kimya müfredatına nanoteknoloji etkinlikleri, yapay zeka, yeşil kimya gibi konular eklenecek. Fizik müfredatında ise uzay, elektrikli araçlar, milli projeler, uluslararası bilimsel iş birlikleri gibi konular ele alınacak. Öğrencilerin bilim tarihinden örneklerle bilimin kültürel bir miras olduğunu ve Türk-İslam bilim insanlarının katkılarını keşfetmeleri sağlanacak.

Bilimsel araştırma fizikte, ekosistem biyolojide işlenecek

Fizik derslerinde, Türkiye ve dünya genelinde bilim ve teknoloji alanında faaliyet gösteren kurumlar incelenecek ve öğrencilere bu kurumlar hakkında detaylı bilgiler verilecek. CERN, NASA, ESA, TUA, TÜBİTAK, ASELSAN, TENMAK ve MTA gibi kuruluşlar örnek olarak ele alınacak ve bu kurumların fizik alanındaki çalışmaları öğrencilere aktarılacak. Ayrıca, nükleer enerjinin elde edilme yöntemleri ve Türkiye ile diğer ülkelerdeki kullanımıyla ilgili öğrencilere performans görevi verilecek.

Biyoloji derslerinde, Türkiye'nin gelecek vizyonuna katkı sağlayacak çevre koruma projeleri ele alınacak. Özel Çevre Koruma Bölgeleri ilanı ve ekosistem koruma projeleri öğrencilere detaylı bir şekilde anlatılacak. Ayrıca, pandemi sürecinde Prof. Dr. Aykut Özdarendeli ve ekibinin geliştirdiği inaktif COVID-19 aşısı (TURKOVAC) ve diğer Türk bilim insanlarının aşı çalışmaları üzerinde durulacak. Öğrencilere bu konularla ilgili proje ödevleri verilerek, bilimsel araştırma ve keşif becerileri geliştirilmeye çalışılacak.

kursat@haber365.com.tr