09.06.2020-10:05 (Son Güncelleme:09.06.2020-09:51)

Türkiye'nin En Değerli Markası THY

Marka değerlendirme kurumu Brand Finance'ın araştırma verilerine göre, 2020'de 1 milyar 975 milyon dolarlık marka değeriyle Türk Hava Yolları "Türkiye'nin en değerli markası" seçildi.

Marka değerlendirme kurumu Brand Finance'ın araştırma verilerine göre, 2020'de 1 milyar 975 milyon dolarlık marka değeriyle Türk Hava Yolları "Türkiye'nin en değerli markası" seçildi.

Uluslararası marka değerlendirme kurumu Brand Finance'ın araştırma verilerine bakıldığında THY, iki milyar dolara ulaşan marka değeriyle 2019'daki gibi bu sene de "Türkiye'nin en değerli markası" oldu.

Brand Finance, bu seneyle ilgili "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasını sonlandırdı.

Listede birinci sırayı 1 milyar 975 milyon dolar olan marka değeriyle Türk Hava Yolları alırken, bu firmayı 1 milyar 616 milyon dolarlık marka değeriyle Ziraat Bankası izledi.

Listede 3. sırayı 1 milyar 538 milyon dolar olan marka değeriyle Garanti Bankası yer alırken, Turkcell 1 milyar 361 milyon dolarla beşinci sıradan dördüncü sıraya, Arçelik de 1 milyar 273 milyon dolar ile sekizinci sıradan beşinci sıraya geldi.

Marka ederi 1 milyar 87 milyon dolar olan Türk Telekom da 2019'a kıyasla iki sıra gerileyerek altıncı sıraya geçti. Bu kurumu 998 milyon dolar ile Akbank, 951 milyon dolarla 2 sıra geri giden İş Bankası, 876 milyon dolar ile Yapı Kredi, 875 milyon dolar ile Ford Otosan takip etti.

EN DEĞERLI 100 MARKA ARASINDA 8 YENİ MARKA!
Listeye bu sene muhtelif iş guruplarından sekiz yeni marka eklendi. Bu markalar, LC Waikiki, Koç Sistem, Odeabank, Kordsa, Aytemiz, Ege Profil, Mars Lojistik ve Nobel İlaç olarak dizildi.

Toplam marka değeri içerisinde sanayi kolu markalarının oranı % 30, hizmet sektörü markalarının oranı da % 70 oldu.

İlk 100'de olan markaların değerlerinde en fazla yükseliş % 140 ile Otokar'da görüldü. Artışta Otokar'ı % 112 ile Desa, % 100 ile Avivasa Emeklilik izledi.

Konu olan dönemde marka değerinde en fazla azalış ise % 42 ile Beşiktaş'ta oldu. Bu markayı % 34,8 azalışla Koçtaş, % 32,2 ile Emlak konut takip etti.

Dünyanın en kıymetli 50 futbol kulübü listesine ise Türk kulüplerinden hiçbiri giremedi. Galatasaray, Fenerbahçe ile Beşiktaş'ın marka değerinde azalışlar yaşandı.

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, AA muhabirine, Türkiye'nin en değerli 100 markasıyla alakalı görüşlerinden bahsetti.

İlgüner, "Türkiye'nin en değerli 100 markasının toplam değeri bu yıl geçen yıla göre göre yüzde 24 artarak 24,6 milyar dolara ulaştı." diye konuştu.

Türk markaları küresel oyuncular durumuna geldikçe hasılatlarının büyük kısmını yaygın küresel para birimleriyle yapacaklarını ifade eden İlgüner, "Böylece kur riskinden daha az etkilenecekler ve marka değerlerini koruyacaklardır. Bunun için, Türk şirketlerinin 'dünya markası' olma hedefinden şaşmamaları ve her zaman markalarını küresel ölçekte değerli hale getirmek için çaba harcamaları gerekecektir." açıklamasında bulundu.
Haber365
bilgi@haber365.com.tr