Peruk Sipariş Etti Palyaço Peruğu Geldi!
İzmir'de özel günlerde kullanmak için peruk sipariş eden Nur Sultan, gönderilen palyaço peruğuyla şaşkına döndü.
Koronavirüs salgınının etkisiyle daha çok evlerinde vakit geçirmeye başlayan vatandaşlar, günlük ihtiyaçlarını da çoğunlukla e- ticaret yoluyla karşılamaya başladı. İnternetten satın alınan ürünlerin sayısı hızla artarken, sahte veya kusurlu ürün sayısında da artış oldu. Sorun yaşayan vatandaşlar ise mağduriyetlerinin çözülmesini istiyor.
Yaşanan bu tür olaylar sonrası neler yapılması gerektiğini anlatan Avukat Efekan Kaplan, şu bilgileri verdi: "İnternetten yapılan alışverişlerde tüketicinin sorgusuz sualsiz 14 gün içinde cayma hakkı bulunmaktadır. Alınan malın ayıplı olup olmadığına bakılmaksızın tüketici cayma hakkını kullanabilir. Ödediği bedeli geri isteyebilir. Zaman zaman da sipariş verilenden farklı ürünlerin çıktığını duyabiliyoruz. Bu tür konularla da sık karşılaşıyoruz. Özellikle pandemi döneminde elektronik ticaretin artmasıyla sık karşılaşıyoruz.
Çünkü dolandırma kastı olan kişilerin internet üzerinden yaptıkları satışlardan bulunabilmeleri daha zor olduğu için bu tür yöntemleri sıklıkla tercih ediyorlar. Bu tür bir dolandırıcılıkla karşılaşmamak adına kargonun alındıktan sonra doğrudan doğruya koronavirüs tedbirlerine de riayet edilip, kargocuyla birlikte açılmasını ve ürün farklıysa tutanak tutulmasını öneriyoruz. Sonra bu tutanakla beraber ilgili Cumhuriyet Savcılığı'na başvurulması önemli. Özellikle bu tarz hileli davranışlarla aldatma kastı olan durumlar bizim Türk Ceza Kanunu'nda 'dolandırıcılık' suçunu oluşturuyor: Bu da dolandırıcılıkla işlem yapılmasını gerektiren konudur. Buradaki olayımızda da bir dolandırıcılık faaliyeti var. Bu nedenle savcılığa başvurulmalı."