Dünyaca Ünlü 10 Markanın Logoları ve Gizli Anlamları
Marka logoları çoğu kez altında onlarca anlam saklar. Biz görünenden yola çıkarak logodaki manayı anladığımızı düşünsekte bir çok kez aslında subniminal mesajlar saklayabiliyor. Sizler için derledik. Detaylar haberimizde.
Hayatımızda kullandığımız bir çok ürün veya hizmetin logosuna aşikarız. Bazen sadece renginden bazen ise sadece küçücük bir şekilden yola çıkarak bu logoları tanıyabiliyoruz. Markaların tüketici ile arasında adeta köprü kuran ve iletişimin ilk adımı olan logolar öyle göründüğü kadar basit bir şekilde de tasarlanmıyor. Uzun araştırmalar ve çalışmaların sonucunda ortaya çıkan logoların üzerindeki şekil ve renkler duygularımızı harekete geçiriyor ve o markalara karşı bir aidiyet hissetmeye başlıyoruz.
LOGOLARIN ARKASINDAKİ GİZEM NE?
Gelişi güzel satın aldığımız veya satın aldığımızı düşündüğümüz bir çok ürün yaptıkları tasarım ve reklamlarla bize satın al mesajı veriyor. Doğru tasarımlarla rakiplerini geride bırakan markalar pazardaki payını da rahatlıkla artırabiliyor. Biz de sizler için bazı markaların logolarını inceledik. Detaylar galerimizde.
APPLE
Apple logosundaki ısırılmış elma hakkında etrafta bir sürü şehir efsanesi dolaşmakta ancak logonun tasarımcısı Rob Janoff, tüm bu şehir efsanelerine son verecek açıklamayı yapmıştır. Logoda ısırılmış elma kullanılmasının asıl sebebi boyutsal algı oluşturmaktır. Isırık olmadan logonun hem elma hem kiraz hem de domates olarak yorumlanabileceğini düşündüğü için Janoff, böyle bir yola başvurmuştur.
FERRARİ
İtalyan lüks spor otomobil markası olan Ferrari’nin logosunda bulunan siyah at; savaş sırasında hayatını kaybeden kahraman pilotu temsil etmektedir. Kahraman pilotun annesi, Ferrari’ye oğlunun şaha kalkan at figürünü arabalarında kullanmasını ve bunun ona iyi şans getireceğini söylemiştir. Ferrari’de yaşadığı şehrin rengi olan sarı fonun üzerine siyah at figürünü ve üzerine de İtalya'nın renkleri olan yeşil, beyaz ve kırmızıyı eklemiş ve böylece dünyanın en ünlü otomobil markası olan Ferrari’nin logosu oluşmuştur.
LACOSTE
Ünlü bir tenisçi ve aynı zamanda modacı olan Fransız rene Lacoste, firmanın isim babasıdır. 1927’de Davis kupası sırasında, timsah derisi bir bavul üzerine bahse girmiştir ve bu sebeple amerikan basını kendisine timsah lakabını takmıştır. arkadaşı bunun üzerine, Rene’nin kortlarda giydiği kıyafete bir timsah resmi çizmiştir ve böylece timsah logosu oluşmuştur.
MONSTER
Enerji içeceği olan monster’ın kelime anlamı dev yaratıktır. Amerikalı bir kadın bu enerji içeceğinin logosunu ve sloganlarını incelemiş ve ilgi çekici birçok şey bulmuştur. Bu kadına göre bu enerji içeceği şeytani ve satanik şeyleri temsil etmektedir. Örneğin, logoda yer alan ‘m’ harfi ve 666’ya denk gelen bu işaret şeytan anlamına gelmektedir. ayrıca sloganıyla da İncil’de yer alan şeytanı işaret etmektedir.
NASA
Türkçe anlamı ulusal havacılık ve uzay dairesi olan dünya genelinde ki bu kuruluşun simgesi de merak uyandırıcı. Birçok logoya sahip Nasa’nın en çok bilinen logosunda yıldızların, uzayın, gezegenin, havacılığın ve uzay yolculuğunun temsil edildiğini, Ayrıca renklerinin de amerikan bayraklarının renkleri olduğunu görmekteyiz. Ancak daha sonra birçok insanın bu logoyu köfteye benzetmesiyle birlikte Nasa daha modern bir logoyu kullanmaya başlamış olsa da eski logosunda hala kullanılmaktadır.
NİKE
Dünyaca ünlü olan bu marka adını aynı isimdeki yunan zafer tanrıçası Nike’dan alır. İsminin logoda yer almasını istemeyen şirket, soldan sağa adım adım zafere koşan bir sporcuyu tasvir eden bu logoyu kullanmaya başlamıştır. Ayrıca bu logo, 35 dolar gibi az bir ücret karşılığı bir öğrenciye yaptırılmıştır.
PEPSİ
Pepsi’nin yeni logosuyla eskisi arasında pek fark bulamamış olabilirsiniz. Ancak logonun görünen yüzü dışında bazı bilimsel gerçekler yatmaktadır. 1 milyon dolara mal olmuş bu logo için hazırlanan 27 sayfalık raporda birçok dikkat çekici şeyler bulunmaktadır. Logonun Davinci’nin şifreleri, feng shui, rönesans, jeomanyetizma, izafiyet teorisi ve daha birçok konuya dayandırılarak açıklandığı bu raporda yer almaktadır.
UBER
Amerikan uluslararası ulaşım şebekesi şirketi olan uber şimdilerde yıllardır kullandığı ‘u’ şeklindeki logosunu geride bırakmıştır. Yeni logo ise daha çok mürekkep lekesine benzemektedir. Uber sözcüsünün konuyla ilgili yaptığı açıklamada logonun tam ortasında yer alan bit teknolojiyi, şeklin geri kalanı ise ürünü özetlediğini belirtmiştir. Arka plandaki renkler ise uygulamanın yer aldığı her ülke için değişmektedir.