Zihninizi Dinlendirmek İçin 5 Öneri

Bir çok insan yorgunluktan şikayetçi. Beden sağlığını korumak çok önemli ancak zihin sağlığı da vücudu tamamen etkiliyor. Zihin dinlendirmek için neler yapılabilir? Zihin sağlığını korumanın yolları nelerdir?

02.03.2021-14:52 - (Son Güncelleme: 02.03.2021-14:52)Zihninizi Dinlendirmek İçin 5 Öneri

Günümüzde birçok insan, oldukça yoğun çalışma koşullarına sahip ve stresli bir hayat temposuna sahip. Hem zihin hem de beden sağlığınız için adım atmak istiyorsanız bu adımları uygulayabilirsiniz. Bir yandan bedeninizi gevşetirken bir yandan da zihninizi dinlendirmenin en etkili yollarını sizler için yazdık. Daha huzurlu ve sakin bir yaşam için yapmanız gerekenleri merak ediyorsanız bu maddeleri uygulayın.

VÜCUDUNUZU ESNETİN

Gün içerisinde yaşanan stres ve gerginlik, akşam saatlerinde kendinizi çok daha yorgun ve bitkin hissetmenize neden olur. Bu nedenle gün içerisinde vereceğiniz ufak molalar, hem stres atmanızı hem de vücudunuzu rahatlatmanızı sağlar. Kısıtlı bir zaman içerisinde vücudunuzu ve ruhunuzu gevşetmenin en keyifli yollarından biri olan esneme hareketleri, gün sonunda kendinizi çok daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Kulaklıklarınızı takın, sevdiğiniz bir müziği açın ve bir süre için sorumluluklarınızdan uzaklaşın. Bir yandan basit esneme hareketleri yapmak bir yandan da rahatlatıcı müzikler dinlemek size yardımcı olacaktır.

SICAK BİR DUŞ ALIN

Yorucu bir günün ardından alacağınız sıcak bir duş, hem fiziksel hem de zihinsel olarak rahatlamanıza yardımcı olur. Yapılan bilimsel araştırmalar da bu öneriyi doğrular nitelikte! Duş almak zihin sağlığını olumlu etkiliyor.

BİTKİ ÇAYI İÇİN

Bitki çaylarının rahatlatıcı etkileri olduğunu daha önce duymuş olabilirsiniz. Gün sonunda yorgunluğunuzu atmak, hem zihninizi hem de vücudunuzu arındırmak istiyorsanız bitki çayı içmek, harika bir seçim olacaktır. Sağlığınız için çok faydalı olan bu çaylar, gevşemenize ve sakinleşmenize yardımcı olur. Özellikle gün içerisinde sık sık kahve ve çay tüketiyorsanız kafeinin yarattığı etkileri bitki çayıyla nötrlemeniz mümkün. Uzmanlar, sağlıklı ve stressiz bir yaşam için her gün bir bardak bitki çayı içilmesini öneriyor.

YATIŞTIRICI MÜZİKLER DİNLEYİN

Düşük ritimli, kısık sesli ve yatıştırıcı müzikler dinlemek ve bu müzikleri geçmişteki pozitif deneyimlerinizle bağdaştırmak, kendinizi çok daha rahatlamış ve dinlenmiş hissetmenizi sağlar. Gün içerisinde ayıracağınız birkaç dakika, gün sonunda kendinizi çok daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Üstelik bu aktiviteyi yapmak için boş bir an yakalamak zorunda değilsiniz, hazırlayabileceğiniz çalma listeleri sayesinde yolda, yemek ya da kahve molasında bu müzikleri dinlemeniz ve kendinizi rahatlatmanız mümkün.

NEFES EGZERSİZLERİ UYGULAYIN

Nefes egzersizleri, parasempatik sinir sisteminizi düzenleyerek gevşemenize yardımcı olur. Daha düzenli ve yavaş nefesler aldığınızda kaslarınız sıkışmayı bırakır ve rahatlar. Bu sayede kalbiniz, vücudunuza pompaladığı adrenalini azaltır, dolayısıyla vücudunuz sakinleşir ve gevşer. Tabii aynı zamanda zihniniz de durgunlaşır. Bu egzersizleri stresli anlarda yapabileceğiniz gibi günlük rutinlerinize dahil edebilir, günün belli zamanlarında birkaç dakika ayırarak nefes egzersizi yapabilirsiniz. Eğer anksiyete gibi psikolojik rahatsızlıklarla mücadele ediyorsanız nefes egzersizlerine bir şans vermeniz gerektiğini söyleyelim!

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR