Yumurta Kabuğunun Faydaları Nelerdir?

Yumurta kabuğunun faydalı olduğunu biliyor muydunuz? Genellikle çöpe attığımız yumurta kabuğunun faydalarını duyunca çok şaşıracaksınız! Peki yumurta kabuğunun faydaları nelerdir? Yumurta kabuğunun zararları nelerdir?

30.08.2017-16:07 - (Son Güncelleme: 01.09.2021-18:36)

Yumurta kabuğunun faydaları nelerdir? Yumurta kabuğunun zararları nelerdir? Yumurta kabuğu nasıl tüketilmeli. İşte duyunca çok şaşıracağınız yumurta kabuğu hakkında enterasan bilgiler tüm detaylarıyla haberimizde...

Yumurta kabuğunun %95'inin kalsiyum olduğunu biliyor muydunuz? Uzmanlar yumurta kabuğunun faydaları ve nasıl tüketilmesi gerektiği hakkında bilgiler verdi.

Sizde yumurta kabuklarını çöpe atanlardan mısınız? Cevabınız evetse artık bundan vazgeçmelisiniz! Yumurta kabuklarının öyle faydaları var ki duyunca şimdiye kadar attığını için bundan pişman olacaksınız. Birçok kişinin işe yaranmadığını düşünerek çöpe attığı yumurta kabuklarının aslında çok büyük faydalarının olduğu yapılan araştırmalarca kanıtlandı. Güçlü kemikler için yeterli miktarda kalsiyum alımının önemli olduğu artık herkesçe biliniyor. Güçlü kemik oluşumu için kalsiyumun yanı sıra D vitamini, K vitamini. Folik asit - B vitaminleri, potasyum, magnezyum, fosfor, omega 3 yağ asiti, protein ve egzersiz de kemik gelişimi için gereklidir.

GÜÇLÜ KEMİKLER İÇİN YUMURTA KABUĞU!

yumurta kabuğunun faydaları

Kemiklerin yapısında bulunan kalsiyumun bilinen en iyi kaynakları süt ve süt ürünleridir. Yetişkin bireylerde günlük kalsiyum ihtiyacı 1000 mg kadardır. 

Besinlerimiz ile aldığımız kalsiyumun ancak %30-40'ı emilebilmektedir. 

Günlük 3-4 porsiyon süt ve süt ürünleri tüketimi kalsiyum ihtiyacımızı karşılamaktadır. Yumurta kabuğunda 27 besin öğesi bulunuyor. 

Yumurta kabuğunun yaklaşık %90-95' i kalsiyum olup besinlerle alınan kalsiyuma göre vücutta sindirimi ve emilimi çok daha fazladır.

Yumurta kabuğunda ayrıca;

- Magnezyum, 

- Mor, 

- Bakır, 

- Demir, 

- Manganez, 

- Molibden, 

- Kükürt, 

- Silikon, 

- Çinko vb. 27 besin öğesi bulunmaktadır. 

Bu bileşim insan kemik ve diş yapısı bileşimine çok benzemektedir. 

Yumurta kabuğu kalsiyumu ve D3 vitamini takviyesiyle yapılan çalışmalarda kemik yoğunluğu ölçümlerinde artışlar gözlemlenmiştir. 

Bu nedenle de osteoporoz (kemik erimesi hastalığı ) riskini azaltmaya yardımcı, iyi bir kalsiyum kaynağı olarak güvenli bir şekilde günlük beslenmeye eklenebilir.

YUMURTA KABUĞU NASIL TÜKETİLMELİ?

yumurta kabuğunun faydaları

İyi kaynatılmış olan yumurta kabuğu, kurutulup blenderla toz haline getirildikten sonra tüketilebilir. Elde ettiğiniz yumurta kabuğu tozunu saklamak isterseniz serin ve kuru bir yerde, cam bir kavanozda muhafaza edebilirsiniz. 

YUMURTA KABUĞUNUN FAYDALARI VE ZARARLARI NELERDİR?

Yumurta, insanlık tarihinin bilinen en eski beslenme kaynaklarından biridir. İçeriğinde bulundurduğu zengin vitamin ve minerallerle beslenme kaynaklarının en faydalı besin kaynakları arasında yerini alır. Yumurtanın bilinen en önemli özelliklerinden biri ise anne sütüne en yakın protein kaynağı olmasıdır. Yumurta, tam protein olarak isimlendirilir. Diyetisyen Hülya Çağatay, yumurta kabuğunun faydaları ve zararları hakkında bilgi verdi. İşte uzmandan yumurta kabuğunun faydaları ve zararları...

- Yumurta sadece beyazı ve sarısıyla besleyici değil aynı zamanda kabukları ile de birçok besleyiciliğe sahiptir. Yumurta kabuğu tozu, kemik metabolizması üzerinde olumlu bir etkiye sahip olan doğal bir kalsiyum ve stronsiyum, florin gibi elementlerin kaynağıdır.

yumurta kabuğunun faydaları

- Bugüne kadar yapılan deneysel ve klinik çalışmalar, farelerde ve insanlarda raşitizmi engelleyen etkiler gösterdiğine dair yumurta kabuğu tozunun olumlu yönlerini ele almışlardır. 

- Yapılan bir çalışmada yumurtalıkları alınmış dişi sıçanlarda postmenopozal osteoporozun hayvan modellerinde kemik yoğunluğu üzerinde olumlu bir etki gözlenmiştir.

- Menopoz sonrası kadınlarda ve senil osteoporozlu kadınlarda yapılan klinik çalışmalarda ise, yumurta kabuğu tozunun ağrıyı ve osteorezorpsiyonu azalttığını, hareketliliği ve kemik yoğunluğunu arttırdığını, kemik kaybını durdurduğunu göstermiştir.

- Yapılan çalışmalar sonucu literatürdeki en doğal, ucuz ve biyolojik olarak kullanılabilir kalsiyum kaynağı yumurta kabuğu tozudur. Tek bir yumurta kabuğu bir yetişkinin günlük olarak ihtiyaç duyduğu kalsiyumun iki katını sağlar.

- Bu nedenle yarım bir yumurta kabuğu, yetişkin insanların günlük ihtiyaç duyduğu Ca miktarını sağlamaktadır. Tabii her yumurtanın kalitesi bir olmadığı gibi kabuk kalitesi de farklılık gösterir. Yumurta kabuğu kalitesi tavuğun beslenmesi ve çevresel faktörlerden etkilenmektedir.

- Tavuk yumurta kabuğunu Ca diyet takviyesi olarak kullanmanın en iyi yolu, dokuda küçük değişiklikler olduğu ve lezzette hiçbir değişiklik olmadığı için kek, ekmek, pizza veya makarnaya eklemek için toz haline getirmektir. Ayrıca çorbaların ve kahvelerin içerisine eklenerek de tüketilebilir.

yumurta kabuğunun faydaları

- Fakat unutulmamalıdır ki yumurta; salmonella gibi gıda kaynaklı hastalıklara neden olan bakterilerin en sevdiği konaklardan birisidir. 

- Bu nedenle yumurtanın kabuğunu toz haline getirmeden önce kabuğu iyice yıkanmalı, kaynayan su içine birkaç dakika atılmalı ve o şekilde kurutulup toz haline getirilmelidir. 

- Bu işlem bir baharat değirmeni veya blender ile kolayca yapılabilir. 

- Kabuklar çok iri kalırsa boğazı tahriş edip yemek borusuna zarar verebilir. Kabukları iyice öğütmek çok önemlidir.

- Yüksek seviyelerde kalsiyumda artışa neden olduğundan, kalsiyum fazlalığına neden olabilir. Vücutta çok fazla kalsiyum bulunması; bulantı, kusma, halsizlik, düzensiz kalp atışı ve düşük tansiyon şeklinde etkiler yaratmaktadır ve böbrek taşı oluşumu meydana getirmektedir.

- Bu yüzden ilk olarak hekiminiz tarafından kalsiyum desteğine ihtiyacınız olup olmadığına bakılmalıdır. Çünkü vücudumuzda kalsiyum her zaman dengede kalmalıdır. Eksikliği zararlı olduğu gibi fazlasının da zararlı olduğu unutulmamalıdır.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal