Haber 365
Haberlere Hızlı Erişin Son Dakika Haberleri ve Gelişmeleri Anında, Herkesten Önce Öğrenmek İçin;
Takip Et
Yerli Otomobil de Kanal İstanbul’dan Geçecek mi?
Halit Emre Aydın
Yerli Otomobil de Kanal İstanbul’dan Geçecek mi?
25.12.2019 Çarşamba 15:18

Memleket gibi memleket gerçekten Türkiye… Azıcık dert sahibi isen sıkılmaya imkan yok.

Sağcısı, solcusu, liberali, muhafazakarı hepsi bir alem.

Şimdi gündemi bu kadar meşgul eden iki konu var ki yazmazsam uyku tutmaz.

Kanal İstanbul doğa tahrifatı mı olacak, Dünyanın en güzel lokasyonu İstanbul boğazını mı kurtaracak ?

Boğazlardan geçen gemi sayısı artıyor mu azalıyor mu ? İki kelimeyi bir araya getirebilen anlatıyor da anlatıyor, yazıyor da yazıyor. Montrö mü delinecekmiş, ABD ye üs mü olacakmışız.

Bre mübarekler hepiniz mi uluslararası ilişki uzmanısınız, hepiniz mi doğa bilimleri profesörüsünüz. El insaf artık yahu el insaf. Bylock röportajı ile muhabir ünlüsü olmuş gazeteci çırağı bile almış eline sopayı ahkam kesiyor.

Bu mevzuda iki sorum var gerçek uzmanların cevaplamasını istediğim;

  • Kanal İstanbul yapıldığında İstanbul’un iklimi ve çevresel dengelerinin değişimi ne yönde ve ne ölçüde hissedilir olacak?
  • Tanap, Mavi Akım, Bir Kuşak Bir Yol gibi projelerin hayata geçtiği bir zaman diliminde yapılan SWOT analizi gerçekten bu projeyi karlı mı gösteriyor?

Bunların cevabını gerçek uzmanlardan almadan yorum yapmayı en basit tabiri ile hadsizlik sayarım kendi adıma.

Gel gelelim yerli otomobil mezuna; tasarımcısı kimmiş, fabrika nerede imiş vs vs…

Benim her dost meclisinde, her ortamda izah ettiğim, mesleki formasyon ve uzmanlık alanıma girdiği içinde rahat rahat konuştuğum bir konudur bu teknolojik gelişim ve yerli, milli teknoloji meselesi.

Şimdi madde madde konuya en cahil kişilerin anlayacağı şekilde izah etmeye çalışalım.

  • Günümüzde esas olan şey ürünü tasarlamaktır, kendi kaynaklarınla ve kendi ülkende üretebiliyor olmak ortaya çıkacak faydanın geniş tabana yayılması için çok büyük artıdır ancak gerçek katma değer ürünün müellifi olmaktadır. Ne hangi parçanın nerden alındığı ne de ürünün ne kadarının kendi bandında üretildiği esas mesele değildir. En basit örneği ile dünyanın en büyük şirketi olan ve bir Amerikan firması olan Apple ürünlerini maliyetin en uygun olduğu Dünyanın çeşitli yerlerindeki tedarikçilerine yaptırmaktadır. Ya da başka bir örnekle Mercedes 2000 cc altı motorlarını Renault’dan almaktadır. Dolayısıyla eğer yerli ve milli bir özellikle de Elektrikli otomobil tasarımı ortaya çıkarabilmişsek bu çok önemli bir artıdır.
  • Yerli otomobilden daha fazla öncellenmesi gereken ve bir bağlamda çok daha kolay sonuca gidebileceğimiz, çok daha geniş kitleleri ilgilendiren projeleri de hızlıca hayata geçirmeliyiz. Yerli mobil işletim sistemi, yerli depolama ve bulut teknolojileri, yerli ERP yazılım gibi sadece devlet ve hükümetimizin birazcık şefkati ve ayrıcalık tanımasıyla sonuca gidebilecek birçok yerli girişim var, bu bağlamda da konuşulanların ivedi bir biçimde hayata geçmesi en büyük temennimiz.

Önümüzdeki yazılarda zihnimiz ve belagatımızın yettiğince bu yerli yazılım ve teknoloji meselesine değinmeye çalışacağız. Yeni mottomuz Türkiye teknoloji ile kalkınacak olmalı zira.

Ne zaman büyük ve gelişmiş oluruz,

Her konuya her kafadan ses çıkmadığı, herkesin önce kendi işini en iyi haliyle yapmaya çalıştığı zaman.